دیدار شهردار شیراز با نماینده ولی فقیه در فارس

دیدار شهردار شیراز  با نماینده ولی فقیه در فارس
شیراز فضای خاصی دارد و در خصوص توفیق خدمت در این فضا، انسان باید دقت بیشتری کند

آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با شهردار جدید شیراز اظهار داشت: پذیرفتن مسئولیت به ویژه در این وضعیت خاص جهانی، ملی و استانی واقعاً جز دغدغه خدمت هیچ انگیزه دیگری نمی‌تواند داشته باشد برای اینکه هر انگیزه‌ای از انگیزه‌های مادی و دنیوی در جاهای دیگر بهتر از اینجا تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: اما خدمت مسلماً یک عبادت بزرگ است و اگر کسی موفق به خدمت شود هم در چشم مردم هم در پیشگاه خدا یک مقام و درجه‌ای پیدا می‌کند که گاهی ارزش دارد که انسان سختی‌های این فضا را به خود هموار کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خطاب به شهردار جدید شیراز گفت: بنده نسبت به توانایی‌های شما آشنایی دارم و در جریان توانمندی‌ها و آشنایی شما با کار مجموعه هستم و این خود می‌تواند زمینه توفیق باشد اما بالاخره شیراز فضای خاصی دارد و در خصوص توفیق خدمت در این فضا، انسان باید دقت بیشتری کند و کار سخت‌تر است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: فضای عمومی شهر تا آرام نباشد نمی‌توان کارهای بزرگ در آن انجام داد و آرامش با جناح بندی و تقابل مسلماً جور در نمی‌آید.

وی ادامه داد: اگر فضای شهر اطمینان کرد به یک نفر که غرضی ندارد و می‌خواهد برای بهبود وضع شهروندان این کلان شهر بزرگ تلاش کند، بقیه موارد آسان می‌شود.

امام جمعه شیراز افزود: آنچه که مانع کار و خدمت می‌شود همین موردی است که عرض کردم، اگر فضا آرام شد و همه اطمینان پیدا کردند که هدف پیشبرد کار شهر است و از هر فردی که مرد میدان است و پای کار می‌ایستد بهره مند می‌شویم و غرض ورزی در کار نیست بقیه را خدا حل می‌کند و بنده مطمئن هستم حضرتعالی از این جهت موفق می‌شوید و از آنچه که از رفتار و واکنش‌های شما می‌شناسیم سبب ایجاد امید می‌شود.

شیراز شهر خدا محور و شهر دینی است

آیت الله دژکام یاداور شد: جلسه‌ای که برای جلب سرمایه گذاری در شیراز برگزار کردید جلسه خوب و مفیدی بود و شما مرد اینگونه کارها هستید بهترین راه هماهنگی، همفکری و همیاری همه جریان‌ها است برای اینکه منافع مردم و شهر تأمین شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در مورد برنامه ۵ ساله کاری را دوستان شورای شهر و شهرداری دنبال می‌کردند که اتفاق خوبی است در چند ساله گذشته بحث شهر خدا محور و شهر دینی در شیراز که سومین حرم اهل بیت (ع) است مطرح بوده و اگرچه با اینگونه افق‌های متعالی خیلی فاصله داریم ولی در عین حال شیراز با ظرفیت‌هایی که دارد باید به این سمت برود.

وی افزود: در زمینه مسائل دینی و فرهنگی که تلاش‌های خوبی صورت می‌گیرد برخی مسائل را شما ولو اینکه مستقیماً مسئول نباشید ولی در این مسائل سیاست گذاری شهر مهم است و شهرداری باید مدنظر قرار دهد احساس کردم در همین بحث برنامه ۵ ساله شهرداری، قسمتی که مربوط به مسائل فرهنگی است با آنچه که نگاه انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ بوده فاصله داشت و گویا تعمدی بوده و گرچه برای اصلاح این روند تلاش‌های خوبی صورت گرفته اما جنابعالی نیز باید به این جهت دقت فرمائید.

آیت الله دژکام تاکید کرد: اگر مردم حس امیدی پیدا کنند و آرامش ایجاد شود کارها بهتر پیش خواهند رفت و به نتایج مطلوبی خواهیم رسید در رابطه با شورا و شهرداری نیز توقع همین است که یک حس امید ایجاد شود که شهر رونق دارد و به آینده خوبی می‌رود و کار راه می‌افتد.

موج‌های سیاسی و فرهنگی کشور از شیراز آغاز شده است

وی یادآور شد: قسمت‌های شهر که در چشم گردشگر هست باید از لحاظ زیبایی و جذابیت در حد مطلوب باشد که وقتی گردشگر می‌آید حس کند با یک شهر تمیز، زیبا و ویژه رو به رو است که متأسفانه این قسمت‌ها گاهی کم دقتی شده و مسیرهای گردشگری که تعریف شده باید دائم مراقبت شود با این اسم و رسمی که شیراز دارد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: بحث محرومیت زدایی کار خوبی است اما اینکه چه می‌خواهیم انجام دهیم و چگونه کار کنیم مهم است در بحث مهاجرت پذیری و… باید خیلی ابعاد قضایا بررسی شود و اینکه هر کدام از اینها تاثیرش بر اقتصاد و درآمد شهر چگونه است باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروزه دشمن ما در همه دنیا هیاهو راه انداخته که ما نمی‌توانیم شهر و کشور خود را اداره کنیم و همین قدر که تفاوت ایجاد شود و به دنیا نشان دهیم که ما می‌توانیم شهر را اداره کنیم زمین تا آسمان مسائل دنیا تغییر خواهد کرد و شیراز مبدا آن است و شیراز آغاز این حرکت‌ها در سطح ملی است و در جایی به دوستان گفتم که موج‌های سیاسی و فرهنگی در کشور ما عموماً از شیراز شروع می‌شود و باید مراقب باشیم که چه موجی را شروع می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: این نقش ویژه شیراز است شیرازی‌ها با فکر و توانمند هستند و کار را زیبا و پاکیزه انجام می‌دهند.