دپو محموله سنگین سویا در بندر

مرغداران و دامداران در تنگنا هستند

دپو محموله سنگین سویا در بندر

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: متاسفانه علی رغم نیاز دامداران و مرغداران به نهاده‌های دامی از آبان ماه سال جاری حدود ۶ هزار تن سویا در بندر شهید رجایی دپو شده است.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نظارت میدانی از بندر شهید رجایی، ابراز کرد: بر اساس وظایف نظارتی مجلس و کمیسیون کشاورزی با حضور اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد از بندر شهید رجایی بندرعباس و روند واردات نهاده‌های دامی بازدیدی نظارت داشتیم.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه از آبان ماه سال جاری حدود 6 هزار تن سویا در بندر شهید رجایی دپو شده است، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که سازمان دامپزشکی کشور در زمینه دپو 6 هزار تن سویا در این بندر کم توجهی و کوتاهی‌هایی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام شده سویا موجود در بندر شهید رجایی وارد چرخه تولید می‌شود، عنوان کرد: به زودی رئیس سازمان دامپزشکی کشور به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس دعوت می‌شود تا در خصوص دپو چهارماهه 6 هزار تن سویا در بندر شهید رجایی بندر عباس علی‌رغم نیاز تولید کنندگان اعم از مرغداران و دامداران به نهاده‌های دامی توضیحات خود را ارایه کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود:در صورتی که محموله‌های سویای وارداتی دپو شده در بنادر هوادهی نشوند دچار خود سوزی می‌شوند بنابراین باید رسیدگی شود.