دولت برای پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه تله کابین یاسوج آمادگی دارد

دولت برای پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه تله کابین یاسوج آمادگی دارد

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت برای پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه تله کابین یاسوج آمادگی دارد و در صورت همکاری سرمایه گذار این مبلغ از محل تسهیلات تبصره ۱۸ تخصیص داده خواهد شد.

احسان عسکری روز پنجشنبه حمایت از این طرح از سوی همه نهادها را ضروری دانست و اظهار داشت: نیاز است سرمایه گذار نسبت به تسویه تسهیلات دریافتی از بانک اقدام کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است در صورت همکاری سرمایه‌گذار در کمترین زمان ممکن تسهیلات لازم ارایه خواهد شد.

عسکری تصریح کرد: احداث این تله کابین علاوه بر اشتغال زایی به توسعه پایدار منطقه کمک خواهد کرد و با جذب گردشگر رونق را برای هم استانی ها به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۰درصدی تله کابین یاسوج افزود: تامین زیرساختهای آب، برق و گاز از سوی نهادهای خدمات رسان ضروری است.

عملیات اجرایی تله‌کابین یاسوج پایتخت طبیعت ایران در مهرماه ۱۳۹۲ آغاز شده و با وجود گذشت حدود ۱۰سال، این پروژه گردشگری پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نداشته و مهم اینکه به گفته مسئولان اعتبارات آن برگشت خورده است.

عملیات تله کابین یاسوج در مسیری به طول یکهزار و ۵۰۰متر حدفاصل ورودی منطقه توریستی آبشار یاسوج تا کوه دوریاب واقع در بالادست پارک جنگلی این شهر پیش بینی و طراحی شده است.

این طرح گردشگری که عملیات اجرایی آن با حضور مسئولان استانی در سال ۹۲ آغاز شد قرار بود کمتر از یک سال به بهره برداری برسد و موجب خلق ۳۰۰فرصت جدید شغلی شود اما همچنان با گذشت حدود ۹ سال هنوز به سرانجامی نرسیده است.

بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر است.