دور از انتظار

شکست سنگین حسن یزدانی از دیوید تیلور در فینال جهانی

دور از انتظار

حسن یزدانی در حساس‌ترین مبارزه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، برابر دیوید تیلور آمریکایی شکست خورد و دستش از مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم جهان کوتاه ماند.

در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در حساس ترین مبارزه رقابت‌های قهرمانی جهان در دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تیلور در این مبارزه بسیار با برنامه‌تر از یزدانی کار کرد و برای تک تک حرکات او برنامه داشت و در نهایت با زیرگیری های خود امتیازات لازم را بدست آورد و قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم جهان شد. تیلور تایم اول را ۲ بر یک و در نهایت ۷ بر یک پیروز شد.

یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته بودند که تیلور در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و فینال المپیک ۲۰۲۱ توکیو موفق به شکست یزدانی شده بود اما یزدانی نیز در آخرین دیدار رو در رو در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ، موفق به شکست دیوید تیلور شده بود.

گفتنی است ، محمد نخودی و امیر حسین زارع نیز به ترتیب صاحب مدال نقره و برنز جهان شدند.