دمای هوا در بوشهر کاهش می‌یابد

بارش باران و طوفانی شدن دریا

دمای هوا در بوشهر کاهش می‌یابد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از کاهش دمای هوا در استان بوشهر طی روزهای آینده خبر داد و گفت: برای روزهای پنجشنبه و جمعه بارش باران در استان پیش‌بینی می‌شود.

پیام مساعدی اظهار داشت: با توجه به استقرار یک توده هوای پرفشار روی خلیج فارس پس از خروج سامانه بارشی از روز شنبه آینده تا پایان روز دوشنبه به سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خلیج فارس و سواحل استان مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود سرعت وزش باد شمال غربی طی این مدت در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به ۲.۵ متر برسد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خبر داد و بیان کرد: خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

وی خواستار خودداری از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر شد و ادامه داد: تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی در دستور کار باشد.

مساعدی افزود: اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه بارشی به استان، ضمن افزایش پوشش ابر و سرعت وزش بادهای جنوبی، وقوع بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، افزایش ابر از شب در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج وزش باد و طی ساعاتی بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد متغیر به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و از شب در مناطق شمالی و مرکزی به تدریج ۱۶ تا ۴۰ گاهی بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی اظهار داشت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر از شب در سواحل شمالی و مرکزی به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.