دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد

دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد
ثبت بیشترین بارش در برازجان

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ثبت بیشترین بارش در برازجان طی ساعات گذشته گفت: دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد.

پیام مساعدی اظهار داشت: از بامداد امروز شاهد تشدید بارش‌ها در سطح استان بوشهر بودیم که تا اوایل شب امکان بارش خفیف و پراکنده باران در برخی مناطق وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بیشترین بارندگی‌ها در برازجان به میزان ۳۶ میلیمتر ثبت شد و پس از آن اهرم با ۳۳، بوشهر ۲۲.۹، دیلم با ۲۰.۸ و خورموج با ۲۰ میلیمتر قرار دارند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین در بهرگان ۱۸.۲ میلیمتر، در جم ۱۴ میلیمتر، گناوه ۸.۸ میلیمتر، دیر ۸.۲ میلیمتر، کنگان هشت میلیمتر و خارگ چهار میلیمتر باران به ثبت رسید.

وی ادامه داد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی امروز با پایان شرایط بارشی، وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی تا اواخر وقت فردا ادامه خواهد داشت و طی این مدت خلیج فارس متلاطم پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: همچنین دمای هوا در طی این هفته کاهش محسوس خواهد داشت و وقوع پدیده مه صبحگاهی نیز دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه وزش باد نسبتاً شدید، احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد غالباً شمال غربی، گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی خلیج فارس ۲۲ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر و در فراساحل گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.