دلیل تلف شدن آبزیان رودخانه دره شور دهدشت مشخص شد

دلیل تلف شدن آبزیان رودخانه دره شور دهدشت مشخص شد
اداره آب منطقه‌ای موضوع را پیگیری کرده و در حال رسیدگی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت بی رویه آب توسط کشاورزان با پمپاژهای غیر مجاز سبب کم شدن دبی آب و اتلاف آبزیان در رودخانه دره شور دهدشت شده است.

اسلام جاودان خرد افزود: یک ماه قبل کارشناسان محیط زیست کهگیلویه، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شهرستان از رودخانه دره شور بازدید کردند و پس از این بازدید محیط زیست به جهاد کشاورزی و آب منطقه ای کهگیلویه در خصوص جلوگیری از برداشت های بی رویه و غیر مجاز آب و خشک شدن رودخانه هشدار داد.

جاودان خرد بیان کرد: هشت نفر از کشاورزان منطقه با پمپاژهای غیرمجاز، آب رودخانه را با هدف آبیاری مزارع ذرت و یونجه برداشت می کنند و همین امر باعث کاهش دبی آب در پایین دست شده است .

وی گفت: کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان با مشاهده عدم رعایت حقابه زیست محیطی توسط کشاورزان، موضوع را  طی نامه ای هشدار گونه به آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه ارسال کردند و خواهان اقدام مقتضی شدند.

جاودان خرد ادامه داد: اداره آب منطقه ای پس از دریافت نامه محیط زیست با طرح دعوی در مراجع قضایی موضوع را پیگیری کرده و در حال رسیدگی است .

وی گفت: محیط زیست شهرستان کهگیلویه پیرو شکایت آب منطقه ای با تنظیم شکوائیه ای از طریق مراجع قضایی علیه این هشت نفر کشاورز که بصورت غیر مجاز پمپاز و برداشت آب دارند طرح دعوی کرده است .