درود زن و چهار ایستگاه استان فارس پیشتاز بارش ها

میانگین اخیر فارس ۱۰ میلی متر ، سال زارعی ۲۲۴

درود زن و چهار ایستگاه استان  فارس پیشتاز بارش ها
در این بارندگی در شیراز ۱۷ میلی متر گزارش شده است

اداره کل هواشناسی فارس اعلام کرد: در بارندگی کنونی که از دوشنبه ۱۷ بهمن ماه در فارس شروع شد،  ایستگاه درود زن، سپیدان، زرقان، تخت جمیشد و پاسارگاد پیشتاز بیشترین میزان بارندگی هستند.

مدیر کل هواشناسی فارس روز سه شنبه گفت: بر اساس اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی که شانزدهم بهمن ماه صادر شد، تا ساعت ۱۲ امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه، سپیدان با ۳۸ میلی متر، درود زن ۳۵، زرقان ۳۷، تخت جمشید با ۳۳ میلی متر بیشترین میزان بارندگی داشته اند.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس جدول میزان بارش های اخیر فارس در ۲۳ ایستگاه بارش باران به ثبت رسید و در ۱۰ ایستگاه هم باران گزارش نشده است.

شیراز ۱۷ میلی متر

همچنین در این بارندگی در شیراز ۱۷ میلی متر گزارش شده است، کازرون و پاسارگاد هم با ۲۷ میلی متر و در شهرک گلستان شیراز هم با ۱۲ میلی متر در رده بعدی میزان بارندگی قرار دارند.

میانگین اخیر فارس ۱۰ میلی متر ، سال زارعی ۲۲۴

میانگین بارش های اخیر در فارس ۱۰ میلی متر گزارش شده است و میانگین جمع بارندگی های سال زارعی فارس هم به ۲۲۴ میلی متر رسیده است.

سپیدان همچنان صدرنشین

بر این اساس سپیدان با ۵۴۹ میلی متر همچنان در صدر بارش های سال زراعی جاری که از مهر ماه ۱۴۰۱ آغاز می شود، تا ساعت ۱۲ امروز سه شنبه ۱۸ بهمن، قرار دارد ، نور آباد ممسنی با ۴۹۰ ، قیرو کارزین با ۴۵۶، فیروزآاباد با ۴۰۶ و شیراز با ۲۸۸ در رتبه های بعدی میزبان بارندگی سال زارعی قرار دارند.

به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی فارس ۱۶ بهمن با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید، بارش برف در مناطق شمالی، ارتفاعات مرکزی و شرقی و کولاک برف در شمال غرب و ارتفاعات نیمه شمالی این استان هشدار داده بود .