درخواست تخصیص اعتبار و یارانه به تولیدکنندگان صنایع دستی فارس

درخواست تخصیص اعتبار و یارانه به تولیدکنندگان صنایع دستی فارس

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس خواستار تخصیص اعتبار و یارانه به تولید کنندگان حوزه صنایع دستی در راستای تحقق شعار سال و ایجاد زمینه حضور فعالان این حوزه در نمایشگاه برای حفظ و احیای این صنعت ملی شد.

علی فرهادی در دیدار با سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی خوب برای مجموعه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در ایام نوروز امسال پس از وقفه‌ای حدود دو ساله مجموعه گردشگری روزهای پر کاری داشت و انصافا برنامه‌ها هم به خوبی انجام شد که جای تقدیر و تشکر از همکاران حوزه میراث فرهنگی و همه همکاران دستگاه‌های خدمت رسان دارد.

به نقل از نمایشگاه‌های فارس، او افزود: ظرفیت‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان وجود دارد و مجموعه شرکت  نمایشگاه‌های بین‌المللی هم نگاه ویژه‌ای برای معرفی این ظرفیت‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس همچنین با تاکید بر همکاری بیشتر معاونت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، گفت: فرصت سازی برای تمام حوزه‌های فعال تولیدی و صنعتی از جمله گردشگری و میراث فرهنگی با رویکرد ملی و اولویت استانی از اهداف اساسی نمایشگاه‌های بین‌المللی است که چشم انداز آن در قالب دیپلماسی اقتصادی تجلی می‌یابد.

فرهادی افزود: با توجه به اینکه از سراسر کشور و بعضا کشورهای دیگر در نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس حضور پیدا می‌کنند، معرفی ظرفیت‌های گردشگری در نمایشگاه‌ها می‌تواند رونق گردشگری و خدمات وابسته را در پی داشته باشد

او ادامه داد: در این خصوص پیشنهاد ما این است در نمایشگاه‌های مرتبط کارشناسان گردشگری و میراث فرهنگی ضمن حضور در نمایشگاه‌ها، با تولید محتوا فاخر و پخش آن در ایام برپایی نمایشگاه آثار گردشگری و ظرفیت‌های استان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس بیان کرد: برای حضور کارشناسان در نمایشگاه‌ها، شرکت نمایشگاه‌ها با قرار دادن فضایی رایگان برای حضور آنها می‌تواند کمک قابل توجهی داشته باشد.