یک طلای ایرانی دیگر برای صربها، این بار در تکواندو!

خدابخشی در مکزیک قهرمان جهان شد

یک طلای ایرانی دیگر برای صربها، این بار در تکواندو!

مهدی خدابخشی ملیپوش سابق ایران در مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در گوادالاخارا مکزیک موفق به کسب مدال طلا برای صربستان شد!

خدابخشی در رقابتهای وزن 87 - کیلوگرم ابتدا موفق به شکست تالح سلیمانوف از آذربایجان شد و در ادامه به مصاف ابوالفضل عباسی ملیپوش کشورمان رفت و در دو راند مقابل ملیپوش جوان کشورمان به برتری رسید. او در مرحله یکچهارم نهایی به مصاف جردن استیوارت از کانادا رفت و در 2 راند حریف خود را شکست داد.

ملیپوش ایرانی تیم صربستان در مرحله نیمهنهایی نیز به مصاف نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان و در دو راند با نتایج 6 بر 3 و 3 بر 2 موفق به شکست حریف خود شد و فینالیست شد. در دیدار نهایی نیز خدا بخشی به مصاف مینگ کوان فنگ از چین رفت و در این مبارزه نیز به برتری دو بر صفر و با نتایج یک بر صفر و 5 بر 4 رسید تا برای دومین بار به مدال طلای جهان دست پیدا کند.

پیش از این  خدابخشی در سال 2015 موفق به کسب مدال طلای جهان شده بود و همراه با تیم ملی تکواندوی کشورمان به مقام قهرمانی مسابقات رسید. او علاوه بر طلای جهان، مدال طلای بازیهای آسیایی 2014 و یک مدال طلا و یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا و مدال طلای مسابقات کشورهای اسلامی 2013 را همراه با تیم ملی کسب کرده بود و در المپیک 2016 ریو نیز نماینده  تکواندو ایران بود.

خدابخشی در سالیان اخیر نیز با تغییر تابعیت برای صربستان مسابقه میدهد و در سال گذشته نیز به مدال نقره مسابقات قهرمانی اروپا دست یافته بود.

این تکواندوکار از چندی قبل با توجه به ازدواج با یکی از تکواندوکاران تیم ملی زنان صربستان، به این کشور مهاجرت کرد و با موافقت فدراسیون ایران توانست کار خود را در تیم ملی این کشور اروپایی آغاز کند. 
در روزهایی که تکواندوکاران ایرانی در حسرت رسیدن به مدال طلای مسابقات جهانی در مکزیک به سر می برند، خدابخشی با ملیت صربستانی، موفق به کسب مدال طلا شد. 

چندی قبلی نیز علی ارسلان، فرنگی کار ایرانی موفق شد در مسابقات جهانی 2022 یک مدال طلا در وزن 72 کیلوگرم برای صربستان به دست آورد و حالا در فاصله ای کوتاه دومین طلای یک ایرانی در رشته تکواندو به نام صربستانی ها به ثبت رسید.