درخشش فرنگی کاران فارس در رقابت‌های بلغارستان

درخشش فرنگی کاران فارس در رقابت‌های  بلغارستان

کشتی گیران استان فارس در رقابت‌های کشتی فرنگی بین المللی جام پتکو سراکوف بلغارستان با کسب ۲ نشان طلا و یک نقره خوش درخشیدند.

محمدرضا رستمی و محمد  حسین آذرم دخت در این دوره از رقابت‌ها نشان طلا گرفتند و امیر رضا ده بزرگی هم مدال نقره را از آن خود کرد.

محمدرضا رستمی که در وزن ۷۲ کیلوگرم به روی تشک رفته بود، دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر کریل مینگواز قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله دوم صعود کرد، در این مرحله ۹ بر ۵ پترگونیاشی بلغارستانی را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

رستمی در مرحله نیمه نهایی علیخان کوکنوف را با نتیجه ۵ بر یک مغلوب کرد و به فینال راه یافت و در دیدار نهایی هم عبدالله توپارک ترکیه‌ای را شکست داد و به مدال طلا رسید.

آذرم دخت چگونه طلایی شد

محمد حسین آذرم دخت دیگر کشتی گیر فارس بود که در این پیکارها حضور یافت، او که در وزن ۷۷ کیلو گرم کشتی گرفت، ابتدا ۱۰ بر ۳ ، ویسال ایوبوف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله دوم رفت که در این مرحله هم ۹ بر ۴ رسول جونیس از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 آذرم دخت در مرحله نیمه نهایی ۸ بر صفر از سد مالیک جلیل اف از قزاقستان گذشت و راهی فینال شد و با شکست دادن ۸ بر ۵ کالکان عبدالرحمان از ترکیه، آذرم دخت به مدال طلا دست یافت.

ده بزرگی نقره گرفت 

همچنین امیررضا ده بزرگی دیگر نماینده فارس در این مسابقات بود که در وزن ۶۰ کیلو گرم کشتی گرفت، ده بزرگی ابتدا مقابل بوریسلاو کایروف از قزاقستان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری دست یافت و عظمت کورمان از قزاقستان دیگر حریف ده بزرگی بود که این کشتی گیر هم با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و به مرحله نیمه نهایی رفت.

ده بزرگی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر از سد اولجاس سلطان از قزاقستان گذشت و فینالیست شد اما در این مرحله مقابل امید آرامی قرار گرفت و ۲ بر یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تیم ایران در پایان این رقابت‌ها با ۱۴۷ امتیاز بعنوان سوم دست یافت و تیم‌های قزاقستان و ترکیه به ترتیب با ۱۸۰ و ۱۷۹ امتیاز در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند.