درخشش دانش‌آموز شیرازی در مسابقات جهانی ریاضی

درخشش دانش‌آموز شیرازی در مسابقات جهانی ریاضی

امیرحکمتی، مادر دانش‌آموز نمونه ریاضی درباره موفقیت فرزندش گفت: مهبد از ۳ سال و نیم در کلاس‌های ریاضی شرکت می‌کرد و در دوره پیش از دبستان با شرکت در مسابقات ریاضی مختص کودکان که در سطح جهانی برگزار شد، موفق به کسب مدال طلا شد.

وی افزود: همزمان با شرکت در کلاس‌ها با مسابقات WMI آشنا شدیم که در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار می‌شد.

امیرحکمتی با اشاره به اینکه محل برگزاری مسابقات در ایران در شهر تبریز بود، ادامه داد: به دلیل وقوع کرونا طی دو سال اخیر این مسابقات که در حوزه ریاضی و هوش است به صورت آنلاین برگزار شد که در کشور ما، تبریز میزبان شرکت‌کنندگان بود.

مادر این دانش‌آموز موفق، درباره سطح مسابقات اظهار داشت: این مسابقات در ۵ قاره برگزار می‌شود و بیش از ۳۰۰ کشور در آن حضور دارند و مدرکی بسیار معتبر ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا میزبان اصلی برگزاری مسابقات است، اضافه کرد: مفاهیم پایه‌ای ریاضی و هوش از مقطع پیش دبستان تا پایه دوازدهم سطح برگزاری مسابقات است که ایران امسال برای اولین بار در این مسابقات حضور یافته و پیش از این به دلیل تحریم‌ها اجازه حضور در مسابقات را نداشته است‌.

امیرحکمتی بیان کرد: در مجموع ۳۰۰ نفر از ایران در همه پایه‌های تحصیلی یاد شده در این مسابقات شرکت کرده اند که فرزندم تنها دانش‌آموزی است که از استان فارس در مرحله مقدماتی موفق به کسب مدال طلا و در مرحله فینال موفق به کسب مدال نقره شد.

او در پایان ضمن تشکر از زحمات مدیر و معلم ریاضی مدرسه هدایت به واسطه حمایت‌هایشان گفت: متاسفانه از اموزش و پرورش تا کنون نه تماسی و نه تشویقی صورت نگرفته است.

وی جوایز این مسابقه را مدال و مدرک بین‌المللی این مسابقات که بیشتر ارزش علمی و اعتباری دارد عنوان کرد.