دختران هندبال ایران جهانی شدند

دختران هندبال ایران جهانی شدند

تیم هندبال دختران کشورمان در سومین دیدار خود در پیکارهای قهرمانی نوجوانان آسیا با برتری برابر هند، جواز حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کرد. دختران هندبالیست ایران پیش از نیز در رده جوانان سهمیه جهانی را گرفته بودند.

تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان امروز (دوشنبه) در سومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در قزاقستان با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ برابر هند به برتری رسید.

با این برتری، تیم نوجوانان هم مانند تیم جوانان سهمیه جهانی را کسب کرد. تیم ایران در ۲ دیدار گذشته خود مقابل ازبکستان و قزاقستان به پیروزی رسیده بود و با برتری مقابل هند با سه پیروزی در صدر جدول قرار گرفت و راهی پیکارهای جهانی گرجستان شد. تیم هندبال نوجوان دختر کشورمان با نتیجه ۴۴ بر ۳۵ برابر ازبکستان و با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ برابر قزاقستان به برتری رسیده بود.

شهرزاد نصوحی، نسترن گودرزی، زهرا فتوتی، فاطمه مریخ، فاطمه احمدی، شقایق چراغی، آسمان بدوی، الناز یارمحمدتوسکی، فریماه احمدی، مبینا حاج حیدری، هانیه شاه ویسی، نگین رحمانی، صبا زنگنه، بهارزنگنه، هستی دوخایی و آرزو بهمئی اسامی ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات است.

غلامعلی اکبرآبادی (مدیر فنی)، فاطمه محمدخانی (مربی)، مریم رضائیان (سرپرست) و ندا اسدی (فیزیوتراپ) در کنار ملی‌پوشان حضور دارند.

آخرین دیدار تیم ایران روز چهارشنبه (سوم فروردین) از ساعت ۱۳:۳۰ برابر سوریه است. هند و قزاقستان هم از ساعت ۱۵:۳۰ با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور ۵ تیم قزاقستان، ازبکستان، هند و ایران در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود و ۲ تیم برتر سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ گرجستان را کسب خواهند کرد.

همچنین تیم هندبال جوانان دختر کشورمان در هندبال قهرمانی آسیا که اسفند ماه به میزبانی قزاقستان برگزار شد با کسب عنوان نایب قهرمانی، جواز حضور در پیکارهای جهانی را کسب کرد.

دختران شایسته هندبالیست ایران در این رقابت‌ها با کسب سه پیروزی و یک شکست موفق به کسب عنوان دوم آسیا و مدال نقره این رویداد شدند و سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲  اسلوونی نیز را بدست آوردند.