خوزستان در تزریق دز سوم واکسن ۵۵ درصد عقب‌تر از میانگین کشوری است

خوزستان در تزریق دز سوم واکسن ۵۵ درصد عقب‌تر از میانگین کشوری است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از عقب افتادگی ۵۵ درصدی خوزستان در تزریق دز سوم واکسن کرونا خبر داد.

سیدمحمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیر کاهشی موارد ابتلا و بستری کرونا در خوزستان ادامه دارد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار و ۸۷ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، ۷۵۷ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته، ۲۲۱ مورد کمتر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت، ۵۲ بیمار در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن ۹ مورد کاهش در بستری‌ها داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر از هم‌استانی‌ها که از دو سه هفته پیش در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل، هفت نفر بیشتر بوده است.

سید محمد علوی تصریح کرد: متاسفانه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان سیر کاهشی داشته و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است که قابل قبول نیست. به طور متوسط حدود ۴۸ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که کم است.

وی بیان کرد: در مورد واکسیناسیون جای نگرانی عمده وجود دارد زیرا اخیرا شاهد رکود در مراجعه و استقبال مردم از واکسیناسیون هستیم.

علوی اذعان کرد: نوبت سوم واکسن در پیشگیری و کاهش مرگ و میرها موثر است و باید پوشش نوبت سوم حداقل به ۸۵ درصد برسد. اکنون ۵۵ درصد در تزریق نوبت سوم تاخیر داریم .