خواسته ۴۰ ساله مردمان دشتی و جم در هفته دولت اجرایی می‌شود

خواسته ۴۰ ساله مردمان دشتی و جم در هفته دولت اجرایی می‌شود

فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: در هفته دولت امسال ۸۸ طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح و اجرایی می‌شود که با آغاز عملیات ساخت جاده باغان ( دشتی) به سرچشمه ( جم) به عنوان یکی از شاخص‌ترین این طرح‌ها و خواسته ۴۰ ساله مردم این مناطق محقق خواهد شد.

علی بحرانی افزود: از این شمار ۷۸ پروژه در بخش‌های عمرانی، اقتصادی و کشاورزی بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۰ طرح آغاز می‌شود.

 وی اعلام کرد: مجموع اعتبار پیش بینی و هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها ۶۴۰ میلیارد تومان است.

فرماندار دشتی عنوان کرد: محور سرچشمه به باغان یکی از پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن روز پنجشنبه آغاز می‌شود که با بهره برداری از آن مسیر ارتباطی شهرستان‌های جم و دشتی از بن بست خارج و فاصله جم به بوشهر را ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

بحرانی ادامه داد: اجرای این راه ارتباطی حمل و نقل و فروش بهتر محصولات کشاورزی بخش شنبه و طسوج دشتی را بهبود می‌بخشد.

وی اضافه کرد: همچنین در هفته دولت در بخش کشاورزی نیز طرح‌های شاخصی با اعتبار حدود ۱۷ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که می‌توان به لایروبی قنات‌ها، تاسیسی گلخانه‌ و آبیاری تحت فشار در منطقه "لاور" اشاره کرد.

فرماندار دشتی، افتتاح پست ۴۰۰ کیلو واتی برق دشتی را از پروژه‌های عمرانی شاخص در این شهرستان عنوان کرد که هفته دولت افتتاح می‌شود و گفت: این پست که با ۴۹۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد و به شبکه سراسری متصل وصل می‌شود  نقش موثری در تامین پایداری شبکه این منطقه دارد و می‌تواند بخشی از نیاز شهرستان‌های همجوار را نیز پاسخ دهد.

بحرانی افزود: در بخش فضای آموزشی نیز ۲ مدرسه سه و ۶ کلاسه در روستاهای کاکی و چارک به بهره‌برداری می‌رسد.