خلیج فارس متلاطم می‌شود/صدور هشدار زرد

از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک خودداری شود

خلیج فارس متلاطم می‌شود/صدور هشدار زرد
صدور هشدار زرد هواشناسی استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز به تدریج سرعت وزش بادهای شمالی بر روی خلیج فارس افزایش یابد و با تداوم وزش آن تا روز دوشنبه، سواحل استان بیشتر در نواحی مرکزی و جنوبی متلاطم است.

فرج‌الله شکوهی‌پور شنبه ۱۰ دی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با افزایش پوشش ابر، وقوع بارش‌های پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق در سطح استان و روی دریا دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از امروز به تدریج سرعت وزش بادهای شمالی بر روی خلیج فارس افزایش یابد و با تداوم وزش آن تا روز دوشنبه، سواحل استان بیشتر در نواحی مرکزی و جنوبی متلاطم است. در این مدت افزایش نسبی ارتفاع موج خلیج فارس، احتمال اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی محتمل است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی احتیاط و حتی خودداری شود.

شکوهی‌پور تصریح کرد: آسمان قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد، امروز گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: جهت وزش باد را بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا و در سواحل مرکزی و جنوبی بتدریج ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل تا ۱۸۰ سانتیمترپیش‌بینی و عنوان کرد:  فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۴۵، جزر اول ساعت ۰۸:۱۵ و مد دوم ساعت ۱۵:۴۰ و جزردوم ساعت ۲۲:۵۵ خواهد بود.