خطر فرونشست زمین در ۲۲ روستای فارس

خطر فرونشست زمین در ۲۲ روستای فارس

خلیل عبداللهی در نشست مدیران پاسخگو که با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس برگزار شد، گفت: سازمان مدیریت بحران در حوزه پیشگیری و مواقع بحران در خدمت مردم است و فارس به عنوان یک استان گسترده کمابیش دچار بحران می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری فارس افزود: بیشترین انرژی مدیریت بحران در استان پارسال در حوزه سیل بود و در روز‌های اول سیل دیماه حدود ۴۰۰ خانوار را سریعاً در چادر‌ها اسکان دادیم و ظرف ۱۰ روز اعتبارات لازم را مصوب کردیم و اعتبارات سیل نقدی بوده که در خدمت دستگاه‌ها قرار گرفته است.

او بیان کرد: اعتبارات بلاعوض و هزینه بلاعوض اجاره خانه برای مستقر شدگان در چادر‌ها ارائه شده است و ۵۴۰ میلیارد تومان برای دستگاه‌های اجرایی، ۱۵۴ میلیارد تومان وام با بازپرداخت ۱۵ ساله و حدود یک هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی با سود چهار درصد ارایه شده است.

عبداللهی اظهار کرد: پارسال شاهد کاهش ۱۰۷ موردی آتش سوزی در استان بودیم و واگذاری مراتع به آموزش، ارائه آموزش در حوزه آتش سوزی و ... مورد توجه بوده است.

او گفت: ۲۲ روستای فارس در مبحث فرونشست زمین به عنوان در معرض خطر شناسایی شده است و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هکتار اراضی ملی در استان داریم و تعداد قرق بانان را امسال افزایش خواهیم داد.