خسارت 42 میلیاردی سیل در بوانات

خسارت 42 میلیاردی سیل در بوانات
سیل هیچگونه تلفات جانی در این شهرستان برجای نگذاشت

فرماندار شهرستان بوانات خسارت سیلاب در این شهرستان را ۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان خسارت وارد شده، افزون بر ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی و ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش مسکن برآورد شده است.

علی زمانی افزود: سیل به ۱۵۰ واحد مسکونی، هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی، صد کیلومتر جاده بین مزارع، ۱۸ رشته قنات و ۴ حلقه چاه کشاورزی آسیب وارد کرد.

وی ادامه داد: سیلاب به چادرهای عشایری صدمه زد و ۱۶۰ رأس دام را تلف کرد، همچنین با تخریب ۵۰ باب واحد دامپروری، افزون بر ۵۰۰ تن خوراک دام را نابود کرد. سیل با ورود گل و لای به استخرهای پرورش ماهی سبب تلف شدن ۱۵ هزار قطعه ماهی شد.

فرماندار شهرستان بوانات اضافه کرد: سیلاب همچنین  ۱۵۸ کلونی زنبور عسل را تخریب  و آبشخورهای حیات وحش در دره باغ را ویران کرد. همچنین هجوم سیلاب باعث شد قسمتی از دیواره و بخش زیادی از خانه های داخل  قلعه تاریخی امامزاده بزم که جزو آثار ملی است تخریب شود. 

زمانی افزود: خوشبختانه با همت اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، شورای اسلامی شهر و روستا، بسیج و مردم، سیل هیچگونه تلفات جانی در این شهرستان برجای نگذاشت که لازم می‌دانم از تلاش ایشان قدردانی کنم.

شهرستان بوانات در ۲۳۱ کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد.