خرید ۴۵ دستگاه ون با اولویت استفاده افراد توان‌خواه در شیراز قطعی شد

آسان کردن استفاده این قشر از ناوگان اتوبوسرانی

خرید ۴۵ دستگاه ون با اولویت استفاده افراد توان‌خواه در شیراز قطعی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به خدمات رسانی پنج دستگاه ون به افراد توان‌خواه در این کلانشهر و تلاش‌ها برای آسان کردن استفاده این قشر از ناوگان اتوبوسرانی گفت: خرید ۴۵ دستگاه ون جدید برای توسعه خدمات دهی به شهروندان شیراز با اولویت افراد توان‌خواه قطعی شده است.

هادی شه دوست شیرازی درنشست دبیرخانه مناسب سازی کلانشهر شیراز افزود: این خودروها بر اساس برنامه در آینده نزدیک به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شیراز اضافه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهرداری برای حمایت و تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی در کلان شهر شیراز برای اتوبوس ۸۰ درصد و برای مترو ۹۰ درصد یارانه پرداخت می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: بیشترین یارانه پرداختی به مناطق کم برخوردار اختصاص یافته‌ است.

شه دوست شیرازی در ادامه گفت: از شهروندان تقاضا داریم سفرهای شخصی خود را مدیریت کرده و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی یادآور شد: در حوزه قطار شهری هنوز ظرفیت مسافر کامل نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نشست مشترک با مشاوران معلولین در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز گفت: پیگیری و رسیدگی به مطالبات معلولین و افراد توان خواه نباید پنهان و مغفول بماند.

مسعود زارعی با بیان اینکه پیگیری درخواست‌ها و مطالبات افراد توان‌خواه می بایست با جدیت دنبال و در بودجه و اعتبارات به آن توجه ویژه شود ، تصریح کرد: برای خدمات دهی بهتر به این قشر در جامعه می بایست وظایف ذاتی هر دستگاه در حوزه معلولین احصا و متناسب با آن اعتبار و اقدام اثر بخش در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، راهکار اثر بخشی اقدامات دستگاه های متولی را پرهیز از موازی کاری عنوان و خاطرنشان کرد: پیگیری و تکمیل اقدامات ناتمام گذشته، انجام فعالیت غیر موازی و هم راستا و ایجاد حساسیت برای مدیران در اجرای آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها، مهمترین اقداماتی است که قطعا نتایج آن در جامعه ملموس و اثربخش خواهد بود.