خروج مرگبار قطار مسافربری از ریل

تاکنون 21 نفر فوت شده‌اند

خروج مرگبار قطار مسافربری از ریل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل و اعزام امدادگران هلال احمر به محل خبر داد.

مهدی ولیپور گفت: ساعت ۵:۳۰ صبح امروز (۱۸ خرداد) قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، بیان کرد: دو تیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰ محورطبس قرار دارد، اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه ۵ واگن‌ از ریل خارج شده است، اظهار کرد: علاوه بر امدادگران اعزام‌شده، هماهنگ شد تا ۳ فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: ۳ بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد نیز از اعزام یک بالگرد و تیم های واکنش سریع به محل حادثه خارج شدن قطار از ریل خبر داد.

هرازی گفت: بلافاصله بعد از اعلام حادثه یک بالگرد به همراه چهار تیم پنج‌نفره واکنش سریع از یزد، اردکان به محل حادثه اعزام شد.
وی اظهار کرد: به علت صعب‌العبور بودن منطقه، امکان امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: ۳ بالگرد، ۱۰ تیم واکنش سریع و خودرو‌های نجات به محل حادثه اعزام شده اند.

تیم‌های خراسان رضوی، کرمان، یزد و اصفهان نیز در حالت آماده باش هستند.

افزايش قربانيان سانحه قطار مشهد - يزد در طبس به 21 نفر

معاون مسافری راه‌آهن گفت: تمامی یگان‌های امدادی هلال احمر، اورژانس و راه‌آهن اکنون در محل حضور دارند

بالگرد نیز از یزد و قطار از طبس در حال اعزام است تا مجروحان به طبس منتقل کنند و سپس به یزد انتقال داده شوند. 

طبق اعلام سازمان اورژانس تاکنون 21 نفر از مسافران این حادثه متأسفانه جان باخته‌اند .

قطار مسافربری مشهد-یزد ۴۳۰ مسافر داشت .

علت خروج قطار مشهد-یزد از ریل اعلام شد

معاون مسافری راه‌آهن درباره آخرین وضعیت سانحه قطار مسافری مشهد ـ یزد که بامداد امروز رخ داد اظهار کرد: بر اساس اطلاعات اولیه از محل، حدود ساعت ۰۵:۳۰ صبح امروز هنگام عبور قطار مسافری مشهد ـ یزد در بلاک عباس‌آباد ـ ریزو در منطقه طبس ۵ واگن مسافری از خط خارج شد که به دلیل برخورد با بیل مکانیکی در محل این اتفاق رخ داد.

میرحسن موسوی توضیح داد: طبق اطلاعات ما این بیل مکانیکی در کنار خط بوده است که بیل آن به لوکوموتیو و واگن‌های مسافری برخورد می‌کند و ۵ واگن از خط خارج می‌شوند.

موسوی تأکید کرد: در حال حاضر از ایستگاه راه‌آهن طبس قطار فوق‌العاده به محل وقوع حادثه اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه راه‌آهن طبس منتقل کند و از آنجا با اتوبوس مسافران جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: کمیسیون عالی سوانح به محض دریافت اطلاعات اولیه به محل حادثه اعزام شده است.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد :‌علت بروز این حادثه از سوی کمیسیون عالی سوانح مشخص خواهد شد و دلیل اصلی وقوع این حادثه پس از بررسی‌های کمیسیون اعلام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر این خط ریلی کماکان مسدود است گفت:‌ نیروهای امدادی و قطار نجات به محل حادثه اعزام شده‌اند.

 بیل مکانیکی که در تصادف قطار مشهد-یزد با آن، قطار از ریل خارج شد

اولین تصاویر از خروج قطارمشهد یزد از ریل

حضور وزیر راه در محل حا‌دثه/ ۱۷ کشته، ۳۰ مصدوم و ۵ مصدوم بدحال

وزیر راه و شهرسازی عازم محل خروج قطار از ریل شد

رستم قاسمی صبح امروز  به همراه میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن کشور و فرشید جعفری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی عازم محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد شدند.

قاسمی همچنین در توییتی در مورد حادثه قطار مشهد-یزد نوشت: «شرمنده همه مردم عزیز ایران بخصوص داغ‌دیدگان هستم و تا ساعتی دیگر در محل حادثه حضور خواهم یافت. همکاران بدانند مسئولیت این حادثه (فارغ از دلایل ارادی یا غیر ارادی) برعهده این وزارتخانه است، اما وظیفه انسانی ما از این مسوولیت هم بالاتر بوده و باید با تلاش مضاعف تسلی خاطر بازماندگان باشیم

21 کشته، 86 مصدوم و 5 مصدوم بدحال

فرماندار ویژه شهرستان طبس درباره آخرین جزئیات حادثه خروج قطار از ریل اظهار داشت: ‌طبق بررسی‌های اولیه، حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد بر اثر برخورد قطار با بیل مکانیکی، رخ داده است.

هم‌اکنون طبق آخرین آمار دریافتی این حادثه 21 فوتی و 43 مصدوم داشته که 5 نفر از مصدومان حالشان وخیم است.

کمک‌رسانی به مصدومین حادثه قطار مشهد - یزد

سید محمدرضا حسینی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه 12 مصدوم بد حال و در مجموع 30 مجروح باید به بیمارستان منتقل شوند افزود: ده آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است، که در حال حاضر 4 آمبولانس در حال انتقال مجروحین به بیمارستان طبس است.

وی با اظهار اینکه در صحنه نیاز به آمبولانس بیشتر نداشتیم، بنابراین اعزام دو اتوبوس آمبولانس که در حال حرکت به سمت صحنه بودند را لغو کردیم خاطرنشان کرد: سه بالگرد نیز از بیرجند، یزد و گناباد به سمت صحنه اعزام شدند که بالگرد یزد در صحنه حضور دارد و بالگرد گناباد و بیرجند در فرودگاه طبس برای انتقال بین بیمارستانی مجروحین آماده باش هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه از انجام هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی، بانک خون، پزشکی قانونی و بهشت متقین خبر داد و گفت: شناسایی مجروحین و استخراج لیست اسامی در حال انجام است که برای اطلاع رسانی اعلام خواهد شد.

اطلاعیه راه آهن درباره برخورد قطار مسافری

در این اطلاعیه آمده است: سه واگن از قطار مسافری مشهد- یزد در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.در این سانحه، چند نفر مصدوم شدند و اعضای کمیسیون سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

گفتنی است قطار مسافری مشهد- یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی، در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.خبرهایی درباره تعداد مصدومان یا فوتی منتشر شده است که روابط عمومی راه آهن، پس از بررسی‌های لازم و دریافت اطلاعات دقیق، آمار درست را در خبرهای بعدی اعلام خواهد کرد.همچنین دقایقی پیش راه آهن در اطلاعیه شماره3 از حضور قطار مسافری فوق العاده در محل سانحه برای انتقال مسافران به طبس خبر داد.

اعزام ‌قطار فوق‌العاده به طبس

سید حسن موسوی معاون ناوگان مسافری راه آهن درباره جزییات سانحه قطار مشهد- یزد اظهار داشت: براساس اطلاعات اولیه ای که از محل دریافت کردیم، حدود ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز قطار مسافری مشهد به مقصد یزد در پلاک عباس‌آباد- ریزو به دلیل برخورد با بیل خورد دچار این سانحه شد. البته برخورد از رو به رو نبوده و احتمالا بیل مکانیکی از بغل برخورد کرده‌ است.

معاون ناوگان مسافری راه آهن گفت: این قطار حدود 348 مسافر داشته که راه‌آهن اقدامات سریع برای جابه جایی این مسافران انجام داده است و تا دقایقی دیگر قطار دیگری به محل سانحه برای جابه جایی مسافران  می‌رسد. در حال حاضر از ایستگاه طبس یک قطار فوق‌العاده به محل اعزام شده است تا مسافران را به ایستگاه طبس منتقل کند و از ایستگاه طبس اتوبوسی برای انتقال مسافران به یزد در نظر گرفته شده‌ است.

موسوی در پاسخ به این سوال که ساعت 5 صبح بیل مکانیکی در حال چه کاری در محل سانحه بوده‌ است، گفت: در این محل احتمالا کارگاهی وجود داشته اما هنوز اطلاعات دقیقی به دست نیامده است و کمیسیون عالی سوانح دقایقی پس از وقوع سانحه به محل اعزام شده که علت دقیق حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد و اطلاعات دقیق پس از بررسی کمیسیون اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

حضور اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن درمحل سانحه

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.

استاندار خراسان جنوبی به محل حادثه رفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه قناعت استاندار خراسان جنوبی در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: خدمات دهی به مسافران و مصدومان حادثه راه آهن بدون وقفه ادامه دارد.

میرجلیلی  افزود: خدمات‌دهی از بدو بروز حادثه شروع شده و همچنان ادامه دارد. اولین آمبولانس های اعزامی برای انتقال مصدومان به بیمارستان طبس رسیده اند و مراحل درمان مجروحان آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به این که سه فروند بالگرد به محل اعزام شده اند، گفت: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس از شهرستان های بیرجند و فردوس نیز به محل حادثه اعزام شده اند.برای انتقال مسافران به شهر یزد، برنامه ریزی  شده است. آمار آمبولانس های اعزامی به محل حادثه به 17 مورد رسیده است.

5 نفر مفقود شدند

محمدرضا رضایی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار از ریل در محور طبس_یزد گفت: بامداد امروز قطار مسافربری طبس به یزد از ریل خارج شد، شش تیم امدادی از هلال احمر برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده اند.

تصاویر هوایی از محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد

دستور رسیدگی فوری کولیوند به آسیب دیدگان سانحه قطار طبس

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ دستوری به تمامی رده‌های جمعیت هلال احمر بر بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها و نیروها جهت امدادرسانی و پوشش حمایتی آسیب دیدگان سانحه قطار در طبس تاکید کرد.

دکتر پیرحسین کولیوند عنوان کرد: در همین راستا بالگردهای جمعیت هلال احمر، پایگاه‌های امدادی، تیم‌های حمایت روانی، تیم های درمان اضطراری و کلیه امدادگران به آماده باش کامل درآمده تا نیروهای مورد نیاز به محل وقوع سانحه اعزام شوند.

همچنین پیرو دستور رئیس جمعیت هلال احمر، دکتر یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر و مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جهت مدیریت امدادرسانی و پوشش حمایتی از آسیب دیدگان سانحه عازم منطقه شدند.

میدان حادثه تخلیه شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مشکل خاصی وجود ندارد و همه عوامل امدادی از دستگاه‌های مختلف در صحنه حضور دارند، گفت: میدان حادثه از مفقودان، مجروحان و فوت‌شدگان تخلیه شده و تا پایان وقت امروز کلیه کارها انجام و تا آخرین دقایق در کنار مردم هستیم.

این خبر تکمیل می شود...