خرمای بوشهر بر اثر سیل ترش شد!

خرمای بوشهر بر اثر سیل ترش شد!
ریزش و ترشیدگی محصول خرما از جمله خسارت‌های وارد شده ناشی از سامانه بارشی مونسون

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به سامانه بارشی موسمی مونسون که از پنجم تا ۹ مرداد ماه جاری در این استان رخ داد، از خسارت ۴۱۶ میلیارد تومانی به بخش‌های مختلف کشاورزی استان بوشهر خبر داد.

نوذر منفرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خسارت‌های وارد شده ناشی از سامانه بارشی مونسون به بخش کشاورزی این استان در جلسه هیئت دولت مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: ریزش و ترشیدگی محصول خرما از جمله خسارت‌های مهم باغداران نخیلات در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان است که باعث نگرانی کشاورزان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: برای جبران خسارت به کشاورزان از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود و همه راهکارها و سیاست‌ها برای جبران خسارت پیگیری خواهد شد.

منفرد با بیان اینکه برای حل این مشکل جلسه بررسی خسارت به محصولات کشاورزی با حضور نمایندگان مردم دشتستان و دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی برگزار و راهکارهای جبران خسارت کشاورزان بررسی شد، تأکید کرد: در این نشست وزیر جهاد کشاورزی بر جبران خسارت کشاورزان استان بوشهر تأکید و اعلام کرد خسارت کشاورزان این استان در ستاد بحران کشور جمع‌بندی و در جلسه آینده هیئت دولت مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.