خدمات رسانی گسترده علوم پزشکی شیراز به زائرین اربعین در عراق

خدمات رسانی گسترده علوم پزشکی شیراز به زائرین اربعین در عراق

دبیر ستاد اربعین علوم پزشکی شیراز گفت: روزانه بیش از ۵ هزار نفر از خدمات درمانی و بهداشتی موکب های علوم پزشکی شیراز در عراق استفاده کردند.

دکتر شهرام بلندپرواز با اشاره به اعزام گروه ۸۰۰ نفری اساتید، پزشکان، پیراپزشکان، کارکنان و دانشجویان دانشگاهی و غیردانشگاهی به کربلای معلی از هفته گذشته، گفت: از این تعداد، ۵۰۰ نفر برای ارائه خدمات به زائران حسینی در حدود ۲۰ مرکز درمانی مستقر در موکب‌ها حضور دارند و ۳۰۰ نفر نیز در آئین معنوی پیاده روی اربعین شرکت داشته‌اند.

او با اشاره به خدمت رسانی به روزانه بیش از پنج هزار زائر اربعین حسینی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مستقر در موکب‌ها اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود، تیم‌های پزشک و پیراپزشک اعزامی در هر مرکز درمانی دانشگاه، روزانه به بیش از ۲۵۰ زائر خدمات سلامت ارائه کرده‌اند.

بلندپرواز ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد از مراجعان به صورت سرپایی خدمات دریافت کردند و کمتر از یک درصد برای دریافت خدمات تکمیلی به بیمارستان‌های کشور عراق ارجاع داده شدند و مابقی تنها خدماتی نظیر سرم تراپی دریافت کردند.

دبیر ستاد اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: از روز گذشته، گروه اعزامی دانشگاه به کربلای معلی، به صورت منظم و برنامه ریزی شده در حال برگشت به شیراز هستند و این بازگشت تا روز یکشنبه ادامه دارد.