خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی برای دانش‌بنیان‌ها

خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی برای دانش‌بنیان‌ها

رئیس‌کل بانک‌مرکزی با اشاره به نقش تولیدات دانش‌بنیان در اقتصاد ملی و حمایت جدی شبکه بانکی از این حوزه گفت: پول‌پاشی و تزریق بی‌ضابطه تسهیلات بانکی، مشکلات تولید را برطرف نمی‌کند بلکه با تخصیص اعتبارات هدفمند به بخش‌های اقتصادی، می‌توان موجبات رونق تولید و اشتغال‌آفرینی پایدار را فراهم کرد.

علی صالح آبادی با اشاره به سخنان و تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت اجتناب از پولپاشی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، پولپاشی مشکلی را حل نمی‌کند و این نکته کاملاً صحیح است. برای مثال اگر تولیدی بدون توجیه اقتصادی باشد، هر میزان پول به آن واحد تعلق گیرد، همچنان خروجی آن بهینه نخواهد بود. لذا تولیدی که بازده و صرفه اقتصادی نداشته باشد و از فناوری مناسب و دانش بنیان لازم بهره‌مند نباشد، طبیعتاً هرچه پول‌پاشی برایش صورت گیرد در نهایت به هدف لازم نخواهد رسید.

وی با اشاره به حمایت‌های بانکی از حوزه دانش‌بنیان‌ها در سال گذشته عنوان کرد: در ده ماه بیش از 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داده شده بود که نسبت به سال قبل از آن، بیش از 100 درصد رشد داشته و حدود 1200 شرکت دانش بنیان توانستند از منابع مالی بانکها استفاده کنند.

رئیس‌کل بانک‌مرکزی تصریح کرد: امسال نیز ما همچنان حمایت خود را از شرکت های دانش بنیان در دستور کار داریم و نظام بانکی را به ادامه این مسیر تشویق می کنیم.

وی محصولات دانش‌بنیان را با کیفیت خواند و گفت: اهمیت این حوزه از آنجا نشأت می گیرد که محصول دانش‌بنیان، از کیفیت مطلوب و قیمت رقابتی برخوردار است. بنابراین در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و باتوجه به نقشی که تولیدات دانش بنیان در اقتصاد ملی دارند، در نظر داریم که به طور جدی از این حوزه حمایت کنیم.