ورود سامانه جدید و بارش باران و برف در فارس

هشدار رنگ نارنجی نشانگر احتمال بالای تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب است

ورود سامانه جدید و بارش باران و برف در  فارس
این سامانه بارشی در  روز سه شنبه باعث بارش باران و برف میشود

اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار یک اطلاعیه جدید نسبت به ورود سامانه بارشی جدید به این استان هشدار داد.

در اطلاعیه  هشدار نارنجی شماره ۱۷ روز شنبه اداره کل هواشناسی استان فارس چنین آمده است:

سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۹ دی ماه از سمت شمال و غرب وارد استان فارس شده و بتدریج به مرکز استان گسترش می یابد.

بر اساس این گزارش این سامانه بارشی در  روز سه شنبه باعث بارش باران و برف در بیشتر مناطق استان فارس خواهد شد که در مناطق شما و مرکز استان فارس بارش بصورت برف خواهد بود.

این سامانه روز چهارشنبه باعث مه گرفتگی وکاهش دید در ساعت های بامداد و همچنین کاهش محسوس دمای شبانه می شود.

هشدار رنگ نارنجی نشانگر احتمال بالای تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب است که می‌تواند برنامه زندگی شما را مختل کند. به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد. شما با مشاهده این رنگ باید در مورد تغییر برنامه‌های خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال‌تان بیاندیشید. در این شرایط ممکن است نیاز باشد تا تأثیر منفی وضع هوا بر خانواده و اطرافیان خود را بررسی کنید و قبل از وقوع هوای بد، اقداماتی برای کم کردن اثرات منفی آن انجام دهید.

مسئولین باید آمادگی لازم را برای مواجه با خطر داشته باشند از جمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌های آب منطقه‌ای، هلال احمر، ادارات کل راه و شهرسازی و … تمهیدات لازم به ‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی را فراهم آورند.

بیشتر بخوانید

پر بارش و کم بارش ترین مناطق استان فارس تا ۱۷ دی ۱۴۰۱