خبر خوب آقای وزیر در افتتاحیه نمایشگاه کتاب

خبر  خوب آقای وزیر در افتتاحیه نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید با وجود مشکلات موجود در تامین ارز، در نظر دارد نیازهای ناشران را تامین کند. او خبر می دهد « همکاری بخش‌های مختلف از جمله نظام بانکی جلب شده و امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به خودکفایی کامل در تولید کاغذ برسیم».

آیین افتتاحیه این رویداد با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر و  رئیس این دوره از نمایشگاه، علی رمضانی قائم‌مقام و برخی مقامات داخلی و خارجی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به برخی مشکلات ناشران و نویسندگان در تامین کاغذ بیان کرد: «با وجود مشکلات موجود در تامین ارز، در نظر داریم نیازهای ناشران را تامین کنیم. همکاری بخش‌های مختلف از جمله نظام بانکی جلب شده و امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به خودکفایی کامل در تولید کاغذ برسیم.»

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳ هزار کتابخانه عمومی در سطح کشور دایر است و تاسیس مجموعه‌های جدید در هر استان برنامه‌ریزی شده که می‌تواند فضاهای جدید مطالعه را فراهم کند.

اسماعیلی یکی دیگر از سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از کتابفروشی‌ها عنوان کرد و گفت: «کتابفروشی‌ها نماد فرهنگی هر شهر هستند. با سیاست‌های منسجم اتخاذ شده، در نظر داریم تا پایان دولت مردمی، رشد کمی و کیفی کتابفروشی‌ها را شاهد بوده و مطالبه رهبر معظم انقلاب در موضوع کتابخوانی را پاسخگو باشیم.»

یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در بخش دیگری از این مراسم ضمن خیرمقدم به اهالی فرهنگ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر فرهنگ لبنان گفت: «سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، با حضور ۲۸۰۰ ناشر برگزار می‌شود؛ ۱۷۰۰ ناشر در محیط مصلی امام خمینی(ره) در غرفه‌ها میزبان مردم خواهند بود و علاوه‌ بر این ۱۱۰۰ ناشر کتاب‌های خود را در فضای مجازی در معرض دید و انتخاب مردم از سراسر کشور قرار می‌دهند.»

وی افزود: «بیش از ۳۰ کشور و ۱۷۰ ناشر خارجی در این نمایشگاه حاضر هستند. ۵۰ میهمان نیز از این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید خواهند کرد.»

رئیس سی‌وسمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «برای تحقق شعار عدالت فرهنگی، برای نخستین بار بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی، در دو قالب فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود.»

***
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.