وزارت اقتصاد از طرح‌های اشتغالزا حمایت می‌کند

وزارت اقتصاد از طرح‌های اشتغالزا حمایت می‌کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی از حمایت این وزارتخانه از طرح های خُرد اشتغالزایی خبر داد و گفت: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به این پروژه‌ها کمک خواهد شد.

سید «احسان خاندوزی» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سنقروکلیایی اظهار داشت: سال هاست اقتصاد کشور مبتنی بر درآمدهای نفتی اداره می شود که باید از این وضعیت فاصله گرفته و به دنبال شرایطی باشیم که اقتصاد خود را بر مبنای رشد منطقه ای پیش ببریم.

وی افزود: این امر مستلزم آن است که مناطق و شهرهای کشور آنقدر توانمند شوند که بتوانند اکثر نیازهای خود را در داخل استان تامین و حداقل نیاز را به مناطق دیگر داشته باشند.

خاندوزی با بیان اینکه این ظرفیت و توانمندی در اکثر نقاط و شهرهای کشور وجود دارد، بیان کرد: با بهره برداری حداکثری از این ظرفیت و قابلیت ها، منابع درآمدی پایدار در اختیار شهرها و استان ها قرار خواهد گرفت و آن ها را از خارج استان بی نیاز می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین بر فعال کردن سرمایه های راکد تاکید کرد و گفت: این سرمایه ها قابلیت های فراوانی دارند که نباید به سادگی از کنارشان عبور کنیم.

وی در عین حال از آمادگی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای کمک به طرح های اشتغالزایی خُرد و مشاغل خانگی خبر داد و اضافه کرد: سرفصل این کار تهیه شده و از محل تبصره ۱۸ در بودجه ۱۴۰۱ می توان کمک های خوبی انجام داد.

خاندوزی تصریح کرد: همه موظف هستیم به طرح های اشتغالزای خُرد و خانگی کمک کنیم چرا که تقویت این بخش می تواند تعداد قابل توجهی از جمعیت بیکار کشور را کاهش دهد.

وزیر اقتصاد در ادامه از فرماندار و مسئولان شهرستان سنقروکلیایی خواست تا فهرستی از طرح های اشتغالزای خانگی را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد تا اقدام لازم برای تخصیص اعتبار انجام شود.