حکم دادگاه علیه شهرداری پس از مرگ مرد جوان

حکم دادگاه علیه شهرداری پس از مرگ مرد جوان

رئیس دادگستری شهرستان فسا گفت: عدم ترمیم  حفاری بخشی از بلوار شهید بهشتی فسا که منجر به واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت و مرگ یک جوان شده بود شهرداری فسا را به پرداخت یک فقره دیه کامل به اولیای دم شخص متوفی، محکوم کرد.

حجت‌الاسلام علی خورشیدی اظهار داشت:  چهارم خرداد ماه سال گذشته سانحه ای دلخراش در بلوار شهید بهشتی فسا منجر به فوت یکی از جوانان این شهر و مجروح شدن دیگر سرنشین موتورسیکلت شد.

وی ادامه داد: ویدیو این سانحه  تا مدت‌ها بین مردم منتشر می‌شد و به حدی احساسات عمومی را جریحه‌دار ساخته بود که به سرعت مطالبه‌ای عمومی برای یافتن مقصر این رخداد شکل گرفت.

رئیس دادگستری فسا افزود: علت حادثه مشخص بود؛ حفر بخشی از بلوار برای انجام پروژه آب‌وفاضلاب و عدم ترمیم آن پس از اتمام پروژه سبب برهم خوردن تعادل موتوسوار شده و او را به کام مرگ کشانده بود.

وی اظهار داشت: تا مدت‌ها کشمکش بین معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان فارس به عنوان کارفرمای این پروژه و شهرداری فسا به عنوان پیمانکار پروژه ادامه داشت؛ ولی هیچ کدام قبول تقصیر نمی‌کردند و هر کدام طی مصاحبه با رسانه‌های مختلف، مسؤولیت این بی‌مسؤولیتی را به گردن دیگری واگذار می‌کرد.

حجت‌الاسلام  خورشیدی،عنوان کرد:  اکنون پس از گذشت بیش از یک‌ سال از زمان وقوع این حادثه و رسیدگی دستگاه قضا به این پرونده و بررسی مستندات و انجام تحقیقات، مقصر این مسئله مشخص و حکم نهایی صادر شده است.

وی با اشاره به وقوع سانحه مورد نظر در راستای روشن ساختن افکار عمومی اضافه کرد: رأی پرونده در شعبه ۱۰۳ جزایی «کیفری دو » شهرستان فسا صادر و شهرداری فسا مقصر شناخته شد و شهرداری فسا به دلیل عدم ترمیم آسفالت قسمت حفاری شده و عدم اقدام در راستای رفع اختلاف سطح پس از تحویل گرفتن طرح از پیمانکار مربوطه مقصر پرونده شناخته شده است.