حکایت "آرزوها" در مسجد نصیرالملک

حکایت "آرزوها" در مسجد نصیرالملک

سومین اثر  شاعر، هنرمند، معمار، خطاط و نقاش فارسی در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد.

به گزارش خبر جنوب، از مجموعه شعر و خوشنویسی با عنوان "آرزوها" اثر مرتضی کشاورز طی مراسمی با حضور مسئولان میراث فرهنگی و فعالان میراث فرهنگی و گردشگری فارس رونمایی به عمل آمد.
در این آئین، هنرمند و شاعر استان فارس اظهار داشت: اگرچه شعر و  خوشنویسی شیراز  قدمت و عظمت بسیاری دارد لیکن هنوز مکتب شعر شیراز و مکتب خوشنویسی شیراز  به درستی ایجاد و تبیین نشده است و باید تلاش نمود شیراز در شعر و خوشنویسی دارای مکتب شود.
وی گفت: شیراز در قله های شعر و‌ ادبیات قرار دارد اما سبک و مکتب شیراز در شعر و خوشنویسی، نیاز است که بیش از پیش بدان پرداخته شود. در کنار غزل ها و رباعی هایم در تک‌تک صفحات کتاب جدیدم "آرزوها" به هنر خوشنویسی شکسته نیز پرداخته ام. این هنرمند ادامه داد: خوشنویسی ایرانی از خط کوفی آغاز و با ترکیب نسخ و تعلیق به نستعلیق رسیده و هم اکنون با روان نویسی در کتابت و ابداع فرم های جدید و سیال به شکسته نستعلیق رسیده است.
کشاورز  بیان کرد: هر کسی در هر جایگاهی در جامعه دارای رسالتی است و به اندازه بضاعتش باید نشاط را به جامعه تزریق نماید. قرن جدید را باید قرن امید نامید و ابراز امیدواری نمود قرن جدید قرن پایان انتظار و ظهور آقا امام زمان (عج) باشد.
گفتنی است،  مجموعه شعر و خوشنویسی "آرزوها" اثر مرتضی کشاورز با تخلص م.تفاوت، مشتمل بر ۸۰ رباعی ، ۵۰ غزل و ۱۳۰ اثر خوشنویسی شکسته در ۱۶۰ صفحه توسط انتشارات سارات به چاپ رسیده است.
"غزل های من را پس بدهید" و "ندیدن دلیل نبودن نبود" دو اثر دیگر مرتضی کشاورز می باشد که پیش از این، توسط همین انتشارات چاپ و در آرامگاه سعدی و اقامتگاه سنتی راوی شیراز از آنها رونمایی شد.