تک نخل ساحل کویری دَرَک را سر بریدند!

تک نخل ساحل کویری دَرَک را سر بریدند!

شب گذشته تک درخت نخل معروف سواحل کویری روستای "درک" به عنوان نماد گردشگری جنوب استان سیستان و بلوچستان در ۱۷۰ کیلومتری چابهار، قطع و از پای در آمده است.

خبرهایی در فضای مجازی در رابطه با قطع شدن درخت نحل روستای درک در  جنوب سیستا ن و بلوچستان منتشر شد، پیگیری  این موضوع از منطقه آزاد چابهار با تائید این اتفاق همراه بوده است.

یوسفی- مدیر روابط عمومی و بین الملل منطقه آزاد چابهار- در این رابطه توضیحاتی ارائه و گفت که شب گذشته و در جریانی که جزئیات آن مشخص نیست تک درخت نخل  ساحل کویر درک را قطع کرده‌اند و بررسی‌ها نشان می دهد حتی مردم محلی نیز از اقدام کنندگان در این رابطه خبر نداشته و آن را محکوم کرده‌اند.

نماد گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان را سر بریدند

وی گفت که از نظر ما سر نماد گردشگری جنوب استان سیستان و بلوچستان را بریده‌اند و هدف کسانی که این کار را کرده‌اند آسیب زدن به گردشگری این بخش بوده است. فصل گردشگری جدید منطقه به نحوی با درک آغاز شده و هدفی جذاب برای جذب گردشگران نه تنها از جای جای کشورمان بلکه گردشگران خارجی هم بوده و برای دیدن این جاذبه به استان ما سفر می‌کردند.

پای آن گازوئیل هم ریخته بودند!

بر اساس توضیح ارائه شده، قدمت این درخت ظاهرا  بیش از ۴۰ سال بوده و در روستای درک در شهرستان زرآباد در فاصله ۱۷۰ کیلومتری چابهار قرار داشته است، تک درخت نخل روستای درک که از آن به عنوان "نماد زیست ساحل کویری " یاد می‌شد پیش از این نیز مورد ضربه قرار  گرفته و در ابتدای سال جاری پای این درخت گازوئیل  ریخته بودند.

درخت زندگی نابود شد

درخت های نخل  در استان سیستان و بلو چستان و سواحل مکران به نوعی درخت‌های زندگی هستند و  در زندگی اهالی منطقه نقش دارند. این اقدام برای قطع تک درخت نخل روستای درک در حالی صورت گرفته که ظاهرا روستای درک به دلیل مسایل گردشکری که این درخت از اهم دلایل آن بوده است، بیکار نداشته و مردم به نوعی از محل آن کسب درآمد می‌کرده اند.

تصویری از تک نخل درک بعد از قطع