حمله سگ‌های ولگرد به پسر۱۲ ساله در حاجی آباد

حمله سگ‌های ولگرد به پسر۱۲ ساله در حاجی آباد

یک پسر بچه ۱۲ ساله درشهرک بسیجیان حاجی آباد  شهرستان زرین دشت مورد حمله سه قلاده سگ ولگرد قرار گرفت و براثر جراحت های وارده به بیمارستان پیمانیه جهرم اعزام شد.

 طبق اظهارات مادر این نوجوان زرین دشتی زمانی که پسر این خانواده از منزل خارج شده بود با مشاهده سه قلاده سگ ولگرد، از محل تردد سگها فرار می کند اما این نوجوان زرین دشتی سرانجام مورد حمله شدید سگ ها قرار می گیرد.

این پسربچه برای مداوا به بیمارستان زرین دشت منتقل شده بود که به دلیل نبود پزشک در بیمارستان این شهرستان وحتی شهرستان داراب، به وسیله خودروی شخصی برای مداوا به جهرم انتقال داده شده است.

رئیس شورای شهر حاجی آباد نیز این خبر را تایید کردو گفت: این پسر بچه به دلیل شدت‌جراحت های وارده به جهرم انتقال داده شده است.

پدیده ولگردی سگهای بلاصاحب در شهر ۳۲ هزار نفری حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت و بی توجهی شهرداری و شورای شهر به این مساله باعث انتقاد شدید مردم از مدیریت شهری شده است.

جولان گاه و بیگاه گله های بعضا ۱۵ قلاده ای سگ های ولگرد گرسنه باعث رعب و وحشت شهروندان حاجی آبادی شده است.

مسئله ای که صدای مردم این شهر را در آورده اما مسئولان مربوطه سکوت اختیار کرده اند. همین چندین سال گذشته بود که یک سگ ولگرد در حاجی آباد باعث زخمی شدن و آسیب دیده گی یک پسر نوجوان ۱۴ ساله در شهرک‌فرهنگیان حاجی آباد شد مساله ای که در سکوت متولیان به دست فراموشی سپرده شد اما امروز دوباره این حادثه تکرار و پسر نوجوان دیگری نیز مورد حمله سگهای ولگرد قرار گرفت.

بروز بیماری های مختلف بین انسان و حیوانات از یکسو و رعب و وحشت حاصله از پرسه زدن سگهای ولگرد بر اهمیت جمع آوری این حیوانات توسط شهرداری می افزاید.

این روزها با گذر از خیابانها و معابر در شب در هر گوشه و کنار شهر حاجی آباد اعم از نخلستانهای ورودی شهر ، اطراف پارک ها و میادین شاهد پرسه زدن گله های بعضا ۱۵ قلاده ای و حتی بالاتر سگهای ولگرد و بلا صاحب هستیم . جولان سگهای گرسنه ای که آرامش مردم را گرفته و از سوی متولیان هیچگونه اقدام خاصی صورت نمی گیرد.

رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرین دشت نیز در این رابطه گفت: از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه امسال ۳۳۳ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان زرین دشت ثبت شده است.

حیدر مرادی افزود: برای هر حیوان گزیده باید حداقل سه و حداکثر ۴ نوبت واکسن هاری همراه با سرم تزریق شود.

وی بیان کرد: معضل سگهای ولگرد علاوه بر تهدید سلامت عمومی و افزایش نارضایتی، هزینه بالایی را به مجموعه درمانی تحمیل می کند.

مرادی با تاکید بر اینکه این تعداد حیوان گزیدگی به نسبت آمار جمعیتی زیاد است، تصریح کرد: طبق دستورالعمل، سگ های بی صاحب ابتدا باید زنده گیری شده در یک سایت پس از نگهداری عقیم شوند.

مرادی با اشاره به اینکه جمع آوری سگهای ولگرد به عهده مرکز بهداشت نیست، ادامه داد: کار مرکز بهداشت در خصوص حیوان گزیدگی، مراقبت از مجروحین است و مسئولیت جلوگیری از وجود سگ های ولگرد و بی صاحب برعهده شهرداری است.

در ادامه رئیس شورای شهر حاجی آباد نیز گفت : در این خصوص تا کنون چندین جلسه گرفته شده و حتی بصورت کتبی نیز به شهردار در این خصوص تذکر داده ام اما متاسفانه تاکنون اقدام مثبتی انجام نشده است.

علی صفری افزود: ما در مقابل آراء مردم مسئولیم و دغدغه آنها باید دغدغه ما باشد.

رئیس شورای شهر حاجی آباد با بیان اینکه حل مشکلات شهر نیازمند همدلی است، عنوان کرد: ذکر مشکلات مردم دلیل بر اختلاف بین شورا نیست بلکه مطرح شدن مشکلات زمینه ساز حل آن می شود.

وی عنوان کرد: بنده صادقانه و شفاف در خدمت مردم هستم و معتقدم که باید هر چه سریعتر این مسئله حل شود.