حمایت ویژه فارس از سرمایه‌گذاران صنایع معدنی

حمایت ویژه فارس از سرمایه‌گذاران صنایع معدنی

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس اعلام کرد که یکی از سیاست‌های این استان حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران واقعی در حوزه صنایع معدنی با هدف ممانعت از خام‌فروشی در این بخش است.

سید مهدی خادمی یکشنبه ۲۷ شهریور، در حاشیه جلسه رفع مشکل معادن و پروژه فروآلیاژ استهبان، به خبرنگاران گفت: با توجه به موقعیت ایران و قرارگیری بین ۱۰ کشور برتر معدنی دنیا برنامه‌ریزی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور باعث خود کفایی در صنعت، ایجاد اشتغال، افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه می‌شود که با این توصیف برآنیم که با حمایت های ویژه و اجرایی کردن تمهیدات لازم، خام فروشی فرآورده های معدنی استان فارس را مدیریت کنیم.

خادمی با بیان اینکه استان فارس دارای پتانسیل های معدنی ویژه‌ایست، عنوان کرد: استخراج معادن علی‌رغم آسیب و خسارت‌های زیادی که به عرصه های طبیعی وارد می‌کند؛ به دلیل خام فروشی محصولات و نبود واحدهای فرآوری، متاسفانه تاکنون کمک شایان توجهی به اقتصاد و اشتغال استان فارس نکرده است.

او با بیان اینکه حمایت از استقرار صنایع فرآوری معادن با هدف ایجاد ارزش افزوده از اولویت های مدیران ارشد استان فارس است، گفت: شرکت فروآلیاژ رباط از چند سال پیش برای سرمایه گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآوری منگنز و کروم در استان فارس اعلام آمادگی کرد و اقداماتی برای احداث واحدهای کنسانتره در چند شهرستان استان انجام شد.

خادمی بیان کرد: در شهرستان استهبان که مرکز اولیه فعالیت این شرکت بوده، کارخانه کنسانتره نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، اما سرمایه‌گذار با مشکلات اولیه در اخذ مجوزهای معدنی مواجه بوده و با وجود طرح موضوع در جلسات متعدد طی چندین سال گذشته این امر بلاتکلیف مانده است.

او با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور شماری از مسئولان، سرمایه‌گذار و فرماندار شهرستان استهبان، عنوان کرد: در این جلسه پس از بررسی سوابق و اقدامات انجام شده توسط سرمایه گذار و دستگاه‌های اجرایی، توافق‌های بین سرمایه گذار، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدارای و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس حاصل و ماده معدنی مورد نیاز کارخانه تامین شد.

خادمی با بیان اینکه فروآلیاژ رباط از شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری محسوب می‌شود که به دانش فنی استحصال کروم و منگنز از سنگ های سیلیس دار کم عیار دست پیدا کرده است، گفت: حجم سرمایه گذاری در چهار پروژه استان حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان با پیش بینی اشتغال حدود ۱۰۰۰ نفر بوده است.