حقیقت‌هایی درباره مسی که هرگز نمی‌دانید!

کند و کاو در زندگی خصوصی وفادارترین ستاره جهان فوتبال

حقیقت‌هایی درباره مسی که هرگز نمی‌دانید!
مسی و آنتونلا یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین زوج‌های دنیای فوتبال هستند

دنیای فوتبال خوشحال است که لیونل همچنان در عرصه باشگاهی و ملی می‌درخشد. او در 35 سالگی انگار تازه متولد شده است.

از لحظه پایان فینال جام جهانی که با قهرمانی آرژانتین همراه بود، همه‌جا حرف از یک اَبَر ستاره است: لیونل مسی. فاتح بزرگ بیست‌ودومین جام جهانی حالا بعد از کسب این افتخار بزرگ و تکمیل کلکسیون ورزشی خود، از تصمیم خداحافظی‌اش برگشته و گفته که دوست دارد از این پس به عنوان قهرمان با پیراهن آرژانتین به زندگی ورزشی‌اش ادامه بدهد.

مسی حالا بیش از هر زمان دیگری مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال قرار گرفته و در این شرایط طبیعی است که پست اینستاگرامی او درباره قهرمانی جهان بیش از 16 میلیون لایک بگیرد یا هشتگ نامش ترند شبکه‌های اجتماعی شود.

ستاره فوتبال آرژانتین و جهان در مسیر رسیدن به 35 سالگی دوران پرتلاطمی را سپری کرده است. او با فراز و نشیب‌های بسیار توانسته افتخارات فوتبالی مهمی را به رزومه خود اضافه کند و بی‌شک حالا که تنها جای خالی (جام قهرمانی جهان) هم در ویترینش پر شده، فشار خاصی روی شانه‌هایش احساس نمی‌کند و شاید بتوان گفت از این پس زندگی برای لیونل زیباتر هم خواهد شد.

در چنین فضایی، انتشار تصاویری از همسر و فرزندان مسی در جشن قهرمانی آرژانتین هم بسیار در فضای مجازی بازخورد داشته است؛ تصاویر بوسیدن جام قهرمانی توسط آنتونلا و جشن خانوادگی در ورزشگاه لوسیل دوحه ما را به سمت کند و کاو در زندگی خصوصی مسی برد. در این گزارش سعی شده به موضوعاتی درباره لیونل اشاره شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

آنتونلا، نقش اول جشن خانواده مسی

جدا از تصاویر منتشر شده از لیونل مسی در جشن قهرمانی آرژانتین، حضور خانواده او در زمین چمن صحنه‌های جالبی را رقم زد. اولین نفری که از خانواده مسی مورد توجه بسیاری از طرفداران فوتبال در جهان قرار گرفت، آنتونلا روکوزو، همسر این ستاره بود. آنتونلا به همراه سه فرزند خود و مسی (تیاگو، متئو و چیرو) وارد زمین چمن شدند تا در کنار سرپرست خانواده‌شان در این جشن بزرگ باشند. ماریا کوچیتینی، مادر لیونل مسی هم دیگر چهره ویژه جشن قهرمانی بود که ویدیوی در آغوش گرفتن لیونل توسط او بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شده است. پسران لئو به همراه مادر و مادربزرگ خود در شب فینال جام جهانی قطر یک‌بار دیگر و این‌بار بیشتر و مصمم‌تر از همیشه به پدر خانواده افتخار کردند؛ پدری که حالا می‌توانند با قاطعیت ادعا کنند که بهترین فوتبالیست تاریخ است.

داستان زندگی مشترک با آنتونلا

داستان زندگی مشترک مسی و آنتونلا را شاید بارها شنیده باشید، اما بد نیست از زاویه دیگری به آن پرداخته شود. مسی و آنتونلا یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین زوج‌های دنیای فوتبال هستند. لئو و همسرش به لطف دوست دوران کودکی مسی به نام «اسکاگلیا» با هم آشنا شدند و خیلی زود ازدواج کردند و اینک صاحب سه فرزند هستند. تیاگو اولین فرزند لیونل و آنتونلا بود که در سال 2012 به دنیا آمد. این زوج در سال 2015 با به دنیا آمدن متئو، خانواده خود را چهار نفری کردند. در سال 2018 نیز سومین فرزند خانواده مسی به نام چیرو متولد شد. بی‌شک علاوه بر هواداران فوتبالی مسی، خانواده او میلیون‌ها هوادار ویژه هم دارد که معمولا روزمرگی‌های خانواده فوق ستاره آرژانتینی را از طریق محتواهایی دنبال می‌کنند که مادر خانواده منتشر می‌کند. با وجود اینکه مسی خیلی در شبکه‌های اجتماعی فعال نیست، اما همسرش آنتونلا معمولا تصاویر پرطرفداری از خانواده محبوب خود در فضای مجازی منتشر می‌کند. او 24 میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد که رقم بسیار قابل توجهی است و از مزایای ازدواج با فوق ستاره‌ای مثل مسی به حساب می‌آید. او بعد از قهرمانی لئو نیز زودتر از خود این بازیکن دست به کار شد و متنی احساسی همراه با تصاویر جشن قهرمانی منتشر کرد و نوشت: «می‌دانیم که چه رنجی کشیدی…»

مسی جزو معدود ستاره‌های دنیای فوتبال است که از دوران نوجوانی تاکنون با یک زن ارتباط عاشقانه داشته است. ستاره وفادار دنیای فوتبال وقتی بعد از گل شدن آخرین پنالتی آرژانتین دوان‌دوان به سمت آنتونلا رفت، نشان داد که بعد از سال‌ها جز خانواده‌اش در زندگی خصوصی چیز دیگری برای او اهمیت ندارد.

بیماری‌ نقطه قوت شد!

شاید برایتان عجیب باشد، اما ستاره‌ای که در 35 سالگی همه افتخارات دنیای فوتبال را درو کرده، در 12 سالگی به نوعی بیماری‌ دچار شد که می‌توانست مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد. در آن سال پزشکان تشخیص دادند که مسی با کمبود هورمون رشد مواجه است. اما مسی در همان نوجوانی از این تهدید فرصت ساخت. قد و قامت او از سنی به بعد رشد نکرد، اما همین موضوع به او کمک کرد تا فوتبالیستی سرعتی و تکنیکی شود! البته باشگاه بارسلونا در آن دوران مبلغ قابل توجهی برای هزینه درمان مسی صرف کرد و در نهایت او بهبود یافت.

می‌توانست اسپانیایی شود!

لیونل مسی اگرچه اکنون اسطوره آرژانتینی‌هاست، اما می‌توانست این شرایط برای او در اسپانیا رخ بدهد! پدر لیونل که «خورخه» نام داشت اصالتی ایتالیایی- اسپانیایی داشت و از جد پدری ملیت‌شان اسپانیایی است. جالب اینکه مادر مسی هم اصالتش ایتالیایی است و فقط خود لیونل در آرژانتین متولد شده است. این ستاره دو ملیتی به همین دلیل در سال 2004 پیشنهاد بازی در تیم ملی زیر بیست‌ساله‌های اسپانیا را دریافت کرد و حتی از سوی سرمربی وقت این تیم دعوت شد. با این حال، مسی تصمیم بزرگی در زندگی ورزشی خود گرفت و برای تیم زیر بیست‌ساله‌های آرژانتین بازی کرد. از آنجا مسی رسما آرژانتینی شد و حالا با گذشت سال‌ها او اسطوره آلبی‌سلسته است و بی‌شک از تصمیم خود خرسند.

عصبانی شد، رهایش کنید

خصوصیات اخلاقی لیونل مسی هم در نوع خود جالب است. او اگرچه بسیار خجالتی و کم‌حرف است، اما جزو ستاره‌هایی است که به وقت عصبانیت هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی او را بگیرد. مسی خیلی سخت از کوره درمی‌رود، اما اگر این‌طور شود، هرگز نمی‌توان ایستادگی کرد. آنتونلا، همسر مسی چند سال قبل در مصاحبه‌ای با روزنامه «اوله» آرژانتین گفته بود: «اگر لیونل به عصبانیت واقعی برسد باید حداقل پنج ساعت رهایش کرد. باید بگذارم هر کاری می‌خواهد انجام بدهد، حتی شاید لازم باشد با مشت به دیوار بکوبد تا آرام شود!» نمونه کوچک این اتفاق را هم در بازی آرژانتین و هلند تماشا کردیم؛ جایی که مسی بعد از بازی از خجالت سرمربی و چند بازیکن حریف درآمد!

مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد!

یکی از مسائل پرتکرار درباره لیونل مسی این است که او خیلی کم پیش می‌آید جواب تلفن خود را بدهد! مسی از صحبت با تلفن متنفر است و بر اساس اظهارات مادرش، او حاضر است به خانه پدری برود و زندگی کند، اما جواب تلفن برای احوالپرسی ندهد! اگر کسی کاری با مسی داشته باشد، فقط از طریق پیامک می‌تواند پیدایش کند. اهل پیام‌رسان‌های اینترنتی هم نیست و SMS تنها راهی است که می‌توان از او خبر گرفت. مسی پیامک‌هایش را دقیق بررسی می‌کند و پاسخ می‌دهد.

عاشق خالکوبی‌های پرداستان

بدن لیونل حالا در 35 سالگی پر از خالکوبی‌هایی است که هر کدام روایتی جالب دارند. او نام فرزندان، مادر، پدر و همسر خود را روی بدنش خالکوبی کرده است. همچنین لحظات مهم زندگی فوتبالی مسی در بخش‌های مختلف بدنش جا دارند. آخرین خالکوبی که روی پای خود نشانده، جام قهرمانی جهان است. مسی چند روز قبل از فینال جام جهانی در دوحه این نشان را تتو کرد تا بگوید روی قهرمانی آرژانتین مصمم و مطمئن است.

ادامه داستان مسی و فوتبال

بی‌شک دنیای فوتبال خوشحال است که لیونل همچنان در عرصه باشگاهی و ملی می‌درخشد. او در 35 سالگی انگار تازه متولد شده است؛ با کوله‌باری از تجربه، مارادونای جدید آرژانتین زندگی جذاب‌تری را دنبال خواهد  کرد.