حفظ حقوق شهروندي و پيشگيري از وقوع جرم از اهم برنامه‌هاي ماست

حفظ حقوق شهروندي و پيشگيري از وقوع جرم از اهم برنامه‌هاي ماست

مرجان دهقانی / قاضی روح ا... رشیدی به عنوان رئیس جدید دادگستری سروستان معرفی شد. وی که پیش از این به عنوان رئیس دادگستری سپیدان در حوزه قضائی به فعالیت مشغول بود در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تشریح برنامه ‌های خود با بیان این که برنامه ها به دو بخش میان مدت و بلند مدت  تقسیم می شود تصریح کرد: حفظ حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع جرم در زمینه تصادفات جاده ای سروستان از مهم ترین برنامه های اوست. رئیس جدید دادگستری سروستان با بیان اینکه جاده سروستان- فسا، خرامه- خفر و جهرم  نقطه ‌ای پر خطر و حادثه خیز در جاده ‌های فارس محسوب می‌ شود و مردم در این نقطه بارها حوادث تلخی را شاهد بوده ‌اند افزود: برای رفع مشکلات این جاده تلاش هایی انجام و پیمانکارآن هم  مشخص شده امااساس کار مابر این است که با نظارت بر کار  ادارات مرتبط این اقدامات سریع تر به نتیجه برسد. قاضی رشیدی با اشاره به اجرای سند تحول قضائی در دادگستری گفت: یکی از موضوعات مهم پیشگیری از ورود پرونده های دعاوی غیر مرتبط در دادگستری سروستان است. وی افزود: در این زمینه بایستی با مشاوره همکاران قضائی در موضوع پیشگیری از دعاوی مشورت بگیریم تا تعداد پرونده ها در این زمینه کاهش یابد.
 استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و مصلحین قرآنی در بحث داوری پرونده های حقوقی موضوع دیگری بود که رئیس جدید دادگستری سروستان به آن اشاره و تصریح کرد: سعی مان بر این است که پرونده های حقوقی وارد دادگستری نشود همچنین پرونده های وارده هم به داوری و شورای حل  ارجاع شود که با صلح وسازش به نتیجه برسد. وی با اشاره به مجازات های جایگزین حبس هم تصریح کرد: در شعب کیفری در رابطه با جرایم خرد و غیر مهم باید  از ظرفیت نهادهایی که در قانون مجازات های اسلامی آمده بهره برد و به جای حبس از جزای نقدی و در جرائم خشن نیز همان طور که مسئولان عالی قوه قضائیه مطرح کردند برخورد قانونی لازم صورت گیرد تا درس عبرتی برای دیگران شود.
رشیدی به موضوع اطاله دادرسی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در کوتاه تر شدن زمان رسیدگی به پرونده ها همکاران ما تلاش بیشتری می کنند که پرونده ها سریع تر به نتیجه برسد تا مردم گرفتار رفت و آمد در راهروهای دادگستری نباشند.  
 نظم و انظباط اداری موضوع دیگری بود که وی به آن اشاره کرد و افزود: در این زمینه تغییر وتحولاتی خواهیم داشت که کار مردم بانظم بیشتری انجام شود.