حضور افراد سياسي در ورزش براي دخالت است نه حمايت

گفتگو با مهدی ترابي رئيس هيأت تنيس روي ميز استان فارس

حضور افراد سياسي در ورزش براي دخالت است نه حمايت

علي جمشيدپور-خبرجنوب/ نداشتن حامي و اسپانسر براي رشته هاي مختلف ورزشی در استان فارس معضل بزرگي است و با حل نشدن بحث معافيت هاي مالياتي براي سرمايه گذاران بخش خصوصي در ورزش، اين مشكل همچنان برقرار و آسيب هاي بسياري بر بدنه ورزش استان وارد مي كند.
مهدي ترابي رئيس هيأت تنيس روي ميز استان فارس در گفت و گو با سرويس ورزشي «خبرجنوب» اضافه كرد: از ديگر مشكلات بزرگ ورزش، حضور افراد سياسي در ورزش است كه اين روزها همه رشته هاي ورزشي را در بر گرفته و بسيار براي ورزش آسيب زاست، چرا كه آن ها مي خواهند در ورزش دخالت كنند و نه حمايت.
وي كمبود امكانات و زيرساخت ها را از ديگر مشكلات ورزش خواند و گفت: البته اداره كل ورزش و جوانان وعده هايي براي تقويت زيرساخت ها و خريد ميز داده است كه اميدواريم به وعده ها عمل شود.
ترابي كه داراي مدرك كارشناسي ارشد مديريت ورزشي و سابقه اي 25 ساله به عنوان بازيكن- مربي و مسئول هيأت پينگ پنگ دارد در گفت وگويش اضافه مي كند: از 14 سالگي عاشق اين ورزش بودم و در مسابقات جوانان، اميدها و بزرگسالان استان فارس اول و در مسابقات تيمي دانشگاه هاي كشور مقام سوم را در كارنامه خود دارم.
ترابي سال 95 را سال موفقيت تنيس روي ميز فارس مي داند و مي گويد: از اين سال در جمع 3 استان برتر كشور قرار گرفتيم كه همچنان نیز هستيم.
رئيس هيأت پينگ پنگ فارس با گله از بازيكناني كه از مجموعه و هيأت جدا شدند، گفت: بسياري از اينان همراه خود بازيكنان اصلي را نيز بردند و مشكلاتي ايجاد كردند  تا اين كه به تدريج مشكلات را حل و با بازسازي هيأت، توانستيم كساني كه مايل به همكاري و فعاليت بودند را به كار دعوت و آن ها را جذب كنيم. گذشته از آن در يك دوره 3 ساله كه از هيأت فاصله گرفته بودم حاشيه هاي عميقي در آن ايجاد شد كه براي كنترلش با تقاضاهاي غير منطقي مواجه شديم كه البته هيچ گاه تسليم خواسته هاي خلاف قانون نشدم.
وي از برگزاري احتمالي جشنواره استعداديابي در تابستان امسال خبر داد و گفت: در صورت برگزاري جشنواره، بازيكنان مستعد رده سني پايه را جذب و آموزش خواهيم داد.
ترابي حضور بانوان فارس در پينگ پنگ را با مشكلات زياد همراه دانست و افزود: در برخي استان ها، تمرينات زنان و مردان به صورت مختلط انجام مي شود كه در مورد آن نظرات متفاوت است.
وي از تشكيل جلساتي با مسئولين شهرداري خبر داد و گفت: قرار شده شهرداري در جهت افزايش فضا و تعداد ميزهاي تنيس روي ميز در پارك ها اقدام كند.
ترابي ادامه داد: نكته مهمي كه بايد در اينجا به آن اشاره كنم اين است كه در تمامي شهرها براي ميزباني از مسابقات ورزشي، خوابگاهي در اختيار هيأت مربوطه قرار مي گيرد اما در شيراز مكاني به اسم هتل المپيك وجود دارد كه براي اين كار ساخته شده است ولي هزينه هاي سرسام آوري را براي در اختيار قرار دادن خوابگاه ورزشكاران از هيأت ورزشي مربوطه طلب مي كنند و اين، كار را براي اخذ ميزباني بسيار دشوار كرده كه اميدواريم با رسيدگي مسئولين و متوليان امر در سطح كلان چنين مشكلات زيرساختي برطرف شود.