حسرت ماهی به دل بوشهری ها+ اینفوگرافیک

حسرت ماهی به دل بوشهری ها+ اینفوگرافیک

 درحالی که انتظار می رود در بوشهر به عنوان استانی ساحلی، قیمت ماهی ارزان تر از سایر مناطق کشور باشد، ولی نه تنها اینگونه نیست که حتی گران تر و خارج از دسترس بسیاری از اقشار می باشد.

درحالی که ماهی و میگو از گذشته به عنوان غذای اصلی ساحل نشینان بوشهر بوده، اما مدتهاست شیب تند قیمت آن، خرید آبزیان را از توان بسیاری از هم استانی ها خارج کرده و با حسرت به آن نگاه می کنند.

نگاهی به قیمت های ماهی در بازار بوشهر نشان می دهد ماهی های موردپسند مردم به طور میانگین هر کیلو 150 تا 200 هزارتومان شده که امکان خرید این نوع آبزی را برای اقشار کم درآمد محال است.

در این شرایط خرید ماهیان مرغوبی نظیر هامور، سرخو، شیر، شوریده به علت گرانی، از سبد خرید بیشتر خانوار حذف شده و حتی ماهی های با قیمت پایین تر هم نرخی خارج از توان کارگران و کارمندان دارند و با این روند، بسیاری مدتهاست غذای ماهی به مشام شان نمی خورد، ماهیانی که قیمت هایش چنان بالاست که با شهرهای دور از ساحل و مرکز کشور هم چندان تفاوتی ندارد و گاهی گرانتر است!

متاسفانه ستاد تنظیم بازار استان و معاونت اقتصادی استانداری بوشهر با این توجیه که قیمت ماهی تابع عرضه و تقاضا است، خود را از هرگونه قیمت گذاری، برگزاری نمایشگاه و فروش فوق العاده آبزیان و اقداماتی نظیر این کنار کشیده و برنامه ای برای برخورداری اکثریت مردم از ماهی در سبد غذایی ندارند.

وضعیتی که باعث شده هم استانی ها در کنار دریا، حسرت خوردن ماهی را به دل داشته باشند!

در ادامه نرخ ماهی در بازار بوشهر در قالب اینفوگرافی زیر می بینید: