حذف ۵ نقطه حادثه خیز در راه‌های شهرستان کازرون

حذف ۵ نقطه حادثه خیز در راه‌های شهرستان کازرون

رئیس اداره راه و حمل نقل جاده ای شهرستان کازرون اعلام کرد: با هدف ایمن سازی محورهای مواصلاتی این شهرستان در سه ماهه اول امسال ۵ نقطه حادثه خیز در راه‌های کازرون حذف و اصلاح شده است.

مهدی شفیعی روز پنجشنبه افزود: محورهای پرترافیک شهرستان کازرون ۵ نقطه حادثه در محور کازرون به شیراز با۷۰۰ متر خاک برداری در سه ماهه اول امسال با هدف دید بهتر رانندگان حذف شد.

رئیس اداره راه و حمل نقل جاده ای شهرستان کازرون ادامه داد: حذف ۱۱نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی کازرون مصوب شده و اعتباری افزون بر۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف آنها نیاز است.

شفیعی گفت: همچنین در بعضی از نقاط محور کازرون به شیراز ترانشه‌هایی وجود دارد که عمود بر جاده هستند و بیشتر در زمستان باعث پرتاب سنگ از کوه می شود و برای رفع این مشکل باید یا به روش تزریق بتون و یا پله ای کردن ترانشه  جلو ریزش ها گرفته شود که با تخصیص اعتبار موردنیاز برطرف خواهد شد.

وی در رابطه با ساماندهی تقاطع‌های بین راهی عنوان کرد: ۴۳ تقاطع حادثه خیز در محورهای مواصلاتی شهرستان کازرون با اعتباری افزون بر۳۲ میلیارد ریال  با نصب برج نور و مجهز به روشنایی در شب شده است و درحال حاضر تنها دو نقطه در محور کازرون به کنار تخته و محور کازرون بالاده هنوز انجام نشده است که پایه برج نور و برق آماده شده و به زودی این دو نقطه حساس هم روشن خواهد شد.

شفیعی با اشاره به اینکه با هدف کاهش تصادفات در ماه‌های پایانی سال گذشته چهار دستگاه دوربین در محور کازرون به شیراز نصب شده افزود: تا پایان امسال ۷ دستگاه دوربین دیگر در محورهای کازرون بالاده، کازرون قائمیه و کازرون دوراهی بوشهر نصب خواهد شد.

وی بیان کرد: از دیگر طرح‌های حوزه راه که مطالبه مردم است چهار خطه کازرون به پل آبگینه در محور کازرون شیراز است که از نقاط پر ترافیک و حادثه خیز است.

او گفت: این پروژه با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان شروع شده  است ‌که چهار کیلومتر اول آن با پیشرفت ۲۰ درصدی در حال اجرا است.

شفیعی هم چنین به مشکل چندین ساله خاموشی تونل تنگ ترکان محور کازرون به بوشهر اشاره کرد و افزود: اجرای روشنایی این تونل با شرکت ساخت و توسعه زیربنا  حمل ونقل جاده ای است که قرارداد انتقال برق از بوشیگان تا محل تونل با پیمانکار بسته شده و مقدمات نصب پایه های انتقال صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: روشنایی ۱۰ کیلومتر محور کازرون به دشت ارژن هم که پایه‌ها نصب شده است و در زمان مه گرفتگی راننده دید کافی ندارد و منتظر تخصیص اعتبار مورد نیاز  تکمیل این پروژه هستیم.

شفیعی ادامه داد: در مدتی که بحث کرونا بود تردد در محورهای مواصلاتی کاهش داشت اما این روزها با افزایش تردد در محورهای مواصلاتی کازرون روبرو هستیم بطوریکه در خرداد امسال ۲۱ هزار وسیله نقلیه از محور کازرون به دشت ارژن عبور کردند که افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد و در محور کازرون به بوشهر ۲۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه افزایش ۲۳ درصدی نشان می دهد.

رئیس اداره راه کازرون افزود: با توجه به افزایش حجم سنگین تردد خودرو در این دو محور میزان تصادفات کاهش چشمگیری داشته بطوریکه در سه ماه گذشته سه تصادف با ۹ نفر فوتی داشته است که علت آن هم عدم توجه راننده به جلو بوده است.

کازرون در فاصله ۱۴۳ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.