جنگ نابرابر در فوتبال ایران

کاپیتان فجرسپاسی: تمام تمرکزمان را روی کار خودمان گذاشته‌ایم تا بتوانیم رقابت پایاپایی را حتی با تیم‌های قدرتمند و ثروتمند داشته باشیم

جنگ نابرابر در فوتبال ایران

علی جمشیدپور- خبرنگار خبرجنوب / تیم فجرسپاسی پس از 8 سال با درخشش بازیکنان جوان و سرمربی بومی خود موفق شد با قهرمانی در لیگ دسته یک کشور به لیگ برتر صعود کند. حالا در آستانه آغاز هفته دهم لیگ برتر قرار داریم، یعنی یک گام مانده به یک سوم رقابتها. زردپوشان شیرازی تا پایان هفته نهم با 9 امتیاز در رتبه یازدهم ایستاده‌‌اند و چهارشنبه میزبان مس رفسنجان هستند. به همین بهانه گفت وگوی کوتاهی با حمید نعمتی، کاپیتان 33 ساله و گرگانی فجری‌ها داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

* آقای نعمتی! از وضعیت این روزهای فجر برایمان بگویید.

سال گذشته با حمایت‌های جناب سردار بوعلی و مدیریت آقای فلاح و درایت و کاردانی آقای کلانتری همراه با دیگر اعضای کادر فنی و  انسجام و همدلی که بین بازیکنان فجر حاکم بود موفق شدیم به لیگ برتر صعود کنیم تا دل هواداران خونگرم شیرازی فجر شاد شود.  برای خود من، صعود به لیگ برتر یکی از شیرین ترین لحظات زندگی‌ام بود. در اولین حضور فجر پس از 8 سال در لیگ برتر با برنامه‌هایی که مدیریت باشگاه با هماهنگی کادر فنی داشتند موفق شدیم تمام بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب کنیم و تا اینجای کارهم مقابل رقبای قدرتمند خود به خوبی ظاهر شده‌ایم. امسال قرار گذاشتیم که در جایگاه مناسبی در جدول قرار بگیریم تا با پتانسیل بالایی که در فوتبال شیراز و فارس وجود دارد در سالهای آینده انشاالله به آسیایی شدن هم فکر کنیم.

* آیا می‌توان به نیم فصل دوم و نتیجه‌گیری بهتر امیدوار بود؟

در فوتبال ایران جنگ نابرابری بین تیم‌های متمول و تیم‌های ضعیف به لحاظ بنیه مالی وجود دارد، اما شخصاً با این نسل بازیکنان خلاق و تاکتیک پذیر، فکر می‌کنم رفته رفته به سمت بهتر شدن پیش می‌رویم. ما تمام تمرکزمان را روی کار خودمان گذاشته‌ایم تا بتوانیم رقابت پایاپایی را حتی با تیم‌های قدرتمند و ثروتمند داشته باشیم و با لطف خدا پایان فصل را با رتبه تک رقمی به سرانجام برسانیم.

*بازی آینده  فجر با مس رفسنجان است، ارزیابی شما چیست؟

دو سال بازیکن مس بوده‌ام. این تیم با ساختار بسیار خوب و قدرتمندی که دارد احتمال می‌رود که در پایان فصل یکی از بالانشینهای جدول باشد. البته ما با قدرت در مقابل تمامی تیم‌ها ظاهر می‌شویم و کار را برای همه سخت می‌کنیم. قطعاً با نتایجی که در این چند هفته به دست آورده‌ایم به دنبال کسب سه امتیاز این بازی هستیم.

* ... و وضعیت زمین چمن حافظیه که این روزها اعتراض همه را در پی داشته...

بضاعت و توان فعلی فوتبال شیراز و استان فارس فعلاً در این حد است. باید به این نکته هم توجه کرد که اگر شرایط زمین حافظیه برای بازی مساعد نباشد بیشترین مشکل را برای بازیکنان فجر به وجود می‌آورد. مابقی تیم‌ها در طول مسابقات لیگ برتر فقط یک بار در این شرایط بازی می‌کنند. از زحمات مسئولین ورزشی شیراز و استان فارس تشکر می‌کنم اما تیم ما پتانسیل بازی روی زمین را دارد و متاسفانه با وضعیت فعلی در بازی خانگی به مشکل برمی‌خوریم. حریفان در نظر داشته باشند که ما هم می‌خواستیم شرایط بهتری برای میزبانی داشته باشیم اما بضاعت تیمی که پس از 8 سال به لیگ برتر صعود کرده فعلاً در همین اندازه است. فقط امیدوارم با وعده هایی که مسئولان استان داده‌اند ورزشگاه پارس پس از آماده شدن به خوبی شرایط گذشته را جبران کند. همچنین به زودی شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه باشیم. در دوران کرونا، جای خالی یار دوازدهم به شدت حس شد. فوتبال بدون تماشاگر هیچ لذتی ندارد. امیدواریم هر چه زودتر شاهد حضور پرشور طرفداران فجر در ورزشگاه و در کنار تیم‌مان باشیم.