کورس قهرمانی

قطار لیگ برتر فوتبال ایران به ایستگاه بیستم رسید

کورس قهرمانی

استقلال برای حفظ فاصله‌اش با تیم دوم در صدر جدول به‌دنبال بردن نساجی مازندران است؛ از سوی دیگر پرسپولیس برای کم کردن این فاصله مقابل مس رفسنجان بازی می‌کند.

رقابت‌های هفته بیستم لیگ‌برتر عصر دوشنبه با انجام 8 مسابقه پیگیری می‌شود. این مسابقات قطعاً تغییراتی را در جدول ایجاد خواهد کرد اما مهم‌ترین مسأله کورس قهرمانی و تلاش برای بقای تیم‌های پایین جدولی است.

نساجی- استقلال؛ فرهاد صدر را از دست نمی‌دهد

نساجی در 5 هفته آخرش در لیگ برتر بردی به‌دست نیاورده و آخرین پیروزی شاگردان ساکت الهامی مقابل ذوب‌آهن در هفته چهاردهم بود اما برعکس، استقلال 6 برد متوالی دارد و بدون شکست یکه‌تازه جدول لیگ است. تیمی که با 29 گل زده هجومی‌ترین خط حمله لیگ را هم دارد و فقط 6 گل خورده با این‌حال غیبت سیاوش یزدانی و حسین مرادمند، می‌تواند خط دفاع استقلال را آسیب‌پذیر کند.

فرهاد مجیدی در حال‌حاضر رکوردهای مثبت و منحصربه‌فردی ازخود در استقلال به جا گذاشته به همین دلیل خیلی‌ها می‌گویند استقلال شانس اول قهرمانی است. باید دید نساجی می‌تواند ترمز استقلال را بکشد یا این تیم شکست‌ناپذیر و مقتدرانه در لیگ می‌تازد.

پرسپولیس- مس؛ ربیعی ترمز قرمزها را می‌کشد؟

پرسپولیس هفته گذشته مقابل گل‌گهر بازنده نشد اما 2 امتیاز حساس را از دست داد تا در کورس قهرمانی 5 امتیاز از استقلال کمتر داشته باشد. این هفته نیز سرخپوشان به مصاف تیم دیگری از استان کرمان می‌روند. مس رفسنجان که تیمی دونده، سختکوش و منسجم است که با 33 امتیاز در روی پله چهارم ایستاده و شانس رسیدن به رده سوم جدول را هم این هفته دارد. آخرین باخت مس رفسنجان در هفته چهاردهم لیگ، مقابل استقلال بود و بعد از آن دیگر بازنده نشد. مس رفسنجان اگر مثل همان مسابقه در میدان حاضر شود، تیم پرسپولیس کار سختی پیش رو خواهد داشت.

تراکتور تبریز - سپاهان اصفهان

تراکتور در حالی میزبان سپاهان خواهد بود که زوونیمیر سولدو سرمربی کروات این تیم به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمتش برکنار شد و مدیران این تیم با ارطغرول ساغلام سرمربی پیشین این تیم به توافق رسیدند. ساغلام در اواسط نیم فصل لیگ هفدهم نیز سرمربی تراکتور بود. او سابقه مربیگری در بشیکتاش را نیز دارد.

سپاهان این فصل علی رغم حفظ بازیکنان اصلی و جذب چندین بازیکن دیگر اما نتوانستند نتایج مطلوبی کسب کنند و فاصله امتیازی آن‌ها با تیم‌های استقلال و پرسپولیس به ۱۳ و ۸ امتیاز رسیده است. محرم نویدکیا، سرمربی این تیم پس از تساوی در دیدار مقابل ذوب آهن از سمتش استعفا داد.

تراکتور با ۱۵ امتیاز در جایگاه سیزدهم و سپاهان با ۳۴ امتیاز در جایگاه سوم جدول لیگ برتر قرار دارند.

 

فجر سپاسی شیراز - پیکان تهران

حدود ۱۰۱ روز از آخرین بُرد تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در لیگ برتر که در برابر پیکان تهران به دست آمد، گذشت، آیا نماینده شیراز دوباره با شکست این تیم تاریخ را تکرار خواهد کرد؟

فجری ها ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰  در هفته پنجم مسابقات فوتبال برتر در تهران با ارایه یک بازی منطقی و خوب تیم پیکان را شکست دادند اما بعد از آن بنا به دلایل مختلف نتوانستند به پیروزی به ویژه در دیدار خانگی دست یابند.

این تیم در پایان هفته پنجم با کسب هفت امتیاز در رده هشتم جدول قرار گرفت و برای حریفانش خط و نشان کشید.

شاگردان علی اصغر کلانتری طی ۱۹ بازی برگزارشده، تنها  تیم های صنعت نفت آبادان و پیکان تهران را شکست دادند و هنوز تیم شیرازی موفق به بُرد در دیدارهای خانگی نشده است.

باید منتظرماند و دید آیا فجر سپاسی با شکست دوباره تیم پیکان به نوار ناکامی هایش پایان خواهد داد و یا اینکه باز هم در حسرت بُرد خانگی چشم به روزهای آینده خواهد داشت.

 فجر سپاسی با ۱۴ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول لیگ برتر قرار داردپیکان در این فصل با هدایت مجتبی حسینی با ۲۹ امتیاز در جایگاه پنجم لیگ برتر قرار دارد. پیکانی‌ها یکی از شانس‌های کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند.

گل گهر سیرجان - صنعت نفت آبادان

شاگردان امیر قلعه نویی در ابتدای فصل نتایج خوبی کسب کردند، اما پس از کسر ۷ امتیاز به دلیل حضور اریک باگناما بازیکن گابنی غیر مجاز در ترکیب شان چندین بازی دچار افت شدند. گل گهر در هفته های اخیر مجددا توانسته است نتایج قابل قبولی کسب کند.

صنعت نفت آبادان نیز علی رغم اینکه ابتدای فصل نتایج ضعیفی کسب کرد، اما در ادامه فصل منصوریان به خوبی توانست تفکراتش را در این تیم پیاده کند تا نفتی‌ها در رده‌های میانی جدول قرار گیرند.

گل گهر با ۲۹ امتیاز در جایگاه ششم و صنعت نفت با ۲۷ امتیاز در جایگاه هشتم جدول لیگ برتر قرار دارند.

نفت مسجد سلیمان - آلومینیوم اراک

نفت مسجد سلیمان فصل را با فراز کمالوند شروع کرد، اما او به دلیل نتایج ضعیف از سمتش استعفا کرد تا بار دیگر محمود فکری هدایت نفتی‌ها را بر عهده گیرد، اما فکری نیز تاکنون نتوانسته است نتایج دلخواهش را با این تیم کسب کند تا همچنان نفتی‌ها یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ آزادگان باشند.

در ابتدای فصل رسول خطیبی نتایج خوبی با آلومینیوم اراک کسب کرد . البته  آن‌ها ۱۰ هفته است که نتوانسته اند در لیگ برتر پیروزی کسب کنند.

نفت مسجد سلیمان با ۱۱ امتیاز در جایگاه پانزدهم و آلومینیوم اراک با ۲۵ امتیاز در جایگاه نهم لیگ برتر قرار دارند.

هوادار تهران - فولاد خوزستان

فولاد در این دیدار برای صعود به رده‌های بالایی جدول نیاز مبرمی به پیروزی دارد، در حالی که هوادار نیز برای فرار از منطقه سقوط به لیگ آزادگان در پی پیروزی در این دیدار است.

هوادار با ۲۱ امتیاز در جایگاه یازدهم و فولاد با ۲۸ امتیاز در جایگاه هفتم لیگ برتر قرار دارند.

ذوب آهن اصفهان - پدیده مشهد

ذوب آهن ۶ بازی است که در لیگ برتر پیروز نشده است و شاگردان مهدی تارتار به دنبال برد در این دیدار هستند.

پدیده درحالی به مصاف ذوبی‌ها خواهد رفت که آن‌ها یکی از کاندیدا‌های اصلی سقوط به لیگ آزادگان هستند و آن‌ها امیدوارند در مقابل ذوب آهن امتیاز کسب کنند تا در بازی‌های آینده خودشان را از منطقه سقوط جدا کنند.

ذوب آهن با ۱۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم و پدیده با ۸ امتیاز در قعر جدول لیگ برتر قرار دارد.

برنامه مسابقات هفته بیستم لیگ برتر به شرح ذیل است:

دوشنبه ۹ اسفند: تراکتور- سپاهان(ساعت 14:30)/نفت مسجدسلیمان- آلومینیوم اراک(ساعت 15)/هوادار- فولاد(ساعت 15)/ فجرسپاسی- پیکان(ساعت 15)/گل‌گهر- نفت آبادان(ساعت 15)/ذوب‌آهن- پدیده(ساعت 16:30)/ نساجی- استقلال(ساعت 17) و پرسپولیس- مس رفسنجان(ساعت 19)

 جدول لیگ برتر تا پایان هفته نوزدهم