جنجال بزرگ در آستانه فیفادی؛ عراقی‌ها به تهران نمی‌آیند

برخلاف اعلام قبلی مدیران فدراسیون فوتبال، احتمالاً تقابل دوستانه ایران-عراق برگزار نخواهد شد

جنجال بزرگ در آستانه فیفادی؛ عراقی‌ها به تهران نمی‌آیند

مدیران فدراسیون فوتبال در حال آخرین رایزنی‌ها برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی هستند و طبق آخرین خبر اعلام شده قرار است که تا بیستم اسفندماه سرمربی جدید معارفه شود. حتی درباره زمان اردوی جدید تیم ملی هم اعلام شده که قرار است ملی‌پوشان منتخب کادرفنی جدید تیم ملی از بیست‌وهشتم اسفندماه وارد مرکز ملی فوتبال شوند و خود را برای حضور در فیفادی ماه مارچ آماده کنند.

تیم ملی فوتبال ایران هنوز سکان‌دار جدیدش را نمی‌شناسد اما مدیران فدراسیون برای انجام برنامه‌ریزی فیفادی ماه مارچ وارد عمل شدند و برای تنظیم 2 بازی دوستانه مذاکرات خود را آغاز کردند که هفته گذشته به صورت رسمی اعلام شد که قرار است تیم‌های ملی روسیه و عراق رقیب ایران در فیفادی پیش‌رو باشند تا با 2 بازی دوستانه مناسب، سرمربی جدید تیم ملی کارش را آغاز نماید.

دوئل با روسیه قطعی شد

تیم ملی روسیه قرار است در اولین روز سال جدید به تهران سفر کند و بعد از گذراندن 2 جلسه تمرینی در تهران، روس‌ها آماده مصاف با تیم ملی ایران خواهند شد و طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال، قرار است مصاف تیم‌های ملی ایران و روسیه روز سوم فروردین‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران به انجام برسد.

مدیران فدراسیون فوتبال پیش‌تر در دیداری با وزیر ورزش روسیه برگزاری این مسابقه را نهایی کرده بودند. البته که هنوز زمان دقیق این مسابقه اعلام نشده اما احتمالاً با توجه به آغاز ماه رمضان، بعد از افطار دوئل یوزهای ایرانی و حریف اروپایی‌شان در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد تا این‌گونه اولین بازی دوستانه ایران بعد از جام جهانی برگزار شود.

عراقی‌ها در دقیقه 90 منصرف شدند؟

تیم ملی عراق، دومین حریف تدارکاتی مدنظر مدیران فدراسیون فوتبال بود و حتی رایزنی‌های زیادی هم در این زمینه انجام شد. با این‌حال گفته می‌شود که نقطه اختلاف طرفین، محل برگزاری مسابقه دوستانه بود که ایرانی‌ها اصرار به برگزاری مسابقه در تهران داشتند و در نقطه مقابل، مدیران فدراسیون فوتبال عراق به دنبال آن هستند تا بتوانند در بغداد این دوئل دوستانه را برگزار کنند و همین مناقشه میان طرفین باعث شده تا احتمال برگزاری دوئل ایران - عراق به حداقل برسد.

فدراسیون فوتبال عراق روز گذشته اعلام کرد که تیم ملی فوتبال این کشور روز 27 مارچ (هفتم فروردین 1402) دیداری دوستانه با روسیه خواهد داشت. عراقی‌ها در بیانیه‌ای جزئیات بیشتری از بازی دوستانه با روسیه منتشر کرده و در توضیحات خود آورده‌اند: «این بازی، بخشی از برنامه آماده‌سازی تیم ملی خواهد بود و پیش از آن، اردویی تدارکاتی از روز 21 مارچ (اول فروردین 1402) در روسیه برگزار خواهد شد». با توجه به توضیحات ارائه شده به نظر می‌رسد که هیچ برنامه‌ای برای سفر به تهران وجود ندارد و عراقی‌ها قصد دارند تا در مدت زمان فیفادی پیش‌رو در کشور روسیه کار خود را دنبال کنند و حالا باید دید واکنش مدیران فدراسیون فوتبال به بیانیه صادره از سوی فدراسیون فوتبال عراق چه خواهد بود.