جزئیات جلسات مشترک مجلس و سایر قوا

جزئیات جلسات مشترک مجلس و سایر قوا

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، به تشریح جزئیات جلسات مشترک مجلس و سایر قوا پرداخت.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ، از برگزاری نشست های مشترک مجلس و سایر قوا خبر داد و گفت:  به مناسبت هفته مجلس و سالروز شهادت شهید مدرس، برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت‌گرفته که برگزاری نشست های مشترک با سایر قوا از این برنامه ها می باشد.

وی افزود: اولین برنامه، جلسه مشترک با قوه قضاییه است که روز سه‌شنبه 8آذر  در محل مجلس شورای اسلامی به‌صورت غیرعلنی و با حضور همه نمایندگان و مسئولین قوه قضاییه برگزار می‌شود.

حاجی دلیگانی در خصوص محورهای محتوایی این جلسه تصریح کرد: موضوعات جلسه خصوصاً بر دستورالعمل‌هایی که قبلاً توافق شده، مبنی بر ارتباط نمایندگان با دستگاه‌های استانی و پیگیری برخی از معضلات و مشکلاتی در استان‌ها که حالت کثیرالشاکی دارد  و کمک متقابل در چارچوب قانون و همچنین مسائل متعدد دیگری که لازم است بین دو قوه صورت گیرد، می باشد.

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه از نشست مشترک قوه مقننه و مجریه نیز خبر داد و اظهار کرد: یکشنبه  13 آذر نیز، جلسه مشترک رئیس جمهور وهیات وزیران با مجلس شورای اسلامی که از صبح به‌صورت غیرعلنی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می گردد. 

عضو هیات رئیسه مجلس، افزود: محورهای مهم این جلسه، مسائل مشترک بین دو قوه است و پیش‌بینی می‌شود که بیشتر دستور جلسه به بررسی مسائل اقتصادی جامعه معیشت مردم دغدغه‌های اقتصادی و فرهنگی مردم بگذرد.