جزئیات تازه از ماجرای «پسر اوتیسمی»

جزئیات تازه از ماجرای «پسر اوتیسمی»
تجاوز به پسر اوتیسمی از سوی پزشکی‌ قانونی تائید نشده است

دوازدهم شهریور امسال و با شکایت مردی درباره ربودن پسر مبتلا به اوتیسمش، در پلیس آگاهی تهران پرونده ای گشوده شد. این مرد در شکایتش گفت: «‌خانه‌مان در شهر قدس است و صبح امروز همراه پسرم به نام فرزاد ۲۱ ساله ــ که مبتلا به اوتیسم است ــ‌ به تهران آمدیم. عصر در مسیر برگشت به خانه بودیم که مرد موتورسواری مقابل ما توقف کرد و مدعی شد می‌تواند ما را رایگان تا پایانه مسافربری آذری برساند. وقتی به مقابل پایانه رسیدیم از من خواست بروم ببینم اتوبوس به مقصد شهر قدس است یا نه. من هم اعتماد کردم و به سمت پایانه رفتم که ناگهان او در حالی که فرزاد ترک موتور بود از محل گریخت

مرد آدم‌ربا یک روز بعد از ربودن فرزاد، او را بدون لباس و در حالی که آثار ضرب و جرح روی بدنش دیده می‌شد در خیابانی در محله سه‌راه آذری رها می‌کند. اهالی محل با دیدن وضعیت پسر جوان با اورژانس تماس می‌گیرند و امدادگران او را به‌عنوان مجهول‌الهویه در بیمارستان بستری می‌کنند.‌

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در این خصوص عنوان کرد: تجاوز به پسر اوتیسمی از سوی پزشکی‌ قانونی تائید نشده است و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

محمد شهریاری سرپرست دادسرای ناحیه (۲۷) امور جنایی در خصوص آدم‌ربایی و آزار جنسی یک پسر اوتیسمی در تهران گفت: روز شنبه دوازدهم شهریور (روز حادثه) این پسر اوتیسمی و پدرش سوار یک موتور سیکلت می‌شوند تا به محله قلعه حسن خان بروند اما بعد از عبور از سه راه آذری پدر از راننده موتورسیکلت می‌خواهد تا توقف کند. بعد از توقف پدر از موتور سیکلت پیاده می‌شود تا مسیر را بررسی کند. در حالی که پسر روی موتورسیکلت بوده راننده شروع به حرکت می‌کند.

وی افزود: تکنسین‌های اورژانس در روز سیزدهم شهریور ماه این پسر بچه را پیدا و به بیمارستان فیروزگر منتقل می‌کنند دو روز بعد با در جریان قرار گرفتن خانواده از وضعیت فرزندشان این پسر بچه از بیمارستان مرخص می‌شود و به خانه می‌رود اما در خانه به دلیل مریضی که از قبل روز حادثه داشته است تب می‌کند و مجدد به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تصریح کرد: پزشکی قانونی در بررسی‌های اولیه موضوع آزار جنسی و تجاوز به این پسر اوتیسمی را تائید نکرده است. بنابراین ادعاهایی که در این زمینه مطرح شده است، تکذیب می‌شود.

قاضی شهریاری با بیان اینکه پسر اوتیسمی از نظر جسمی سالم است، خاطرنشان کرد: تحقیقات در رابطه با این پرونده و صحت و سقم ادعای پدر این پسر اوتیسمی در شعبه پنجم دادسرای جنایی ادامه دارد.

وی در پایان بیان کرد: انجمن اتیسم درخواست دارد تا اطلاعات افرادی که دارای اوتیسم هستند بر روی بدن این افراد هک شود تا در صورت مفقود شدن با مراجعه به پایگاه‌های پلیس، بتوان این افراد را شناسایی کرد و به اطلاعات خانواده آنها دسترسی داشت.