جریمه ۱۸۰۰ خودرو برای توقف در جای پارک معلولان

جریمه ۱۸۰۰ خودرو برای توقف در جای پارک معلولان

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از صدور حدود ۱۸۰۰ برگ جریمه برای توقف غیرمجاز در جای پارک معلولان در نیمه نخست امسال خبر داد.

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از صدور حدود ۱۸۰۰ برگ جریمه برای توقف غیرمجاز در جای پارک معلولان در نیمه نخست امسال خبر داد.

سرهنگ شریفی با اشاره به روز جهانی افراد دارای معلولیت (۳ دسامبر/ ۱۲ آذر) گفت:‌ در قوانین راهنمایی و رانندگی شرایط و تسهیلاتی برای افراد دارای معلولیت و جانبازان در نظر گرفته شده که یکی از این موارد اختصاص جای پارک ویژه جانبازان و معلولین است. این محل‌ها با تابلو و نیز رنگ در کف‌ خیابان مشخص شده است. 

وی با بیان اینکه توقف خودروهای غیرمجاز در این محل‌ها ممنوع و مشمول جریمه است، گفت:‌ در نیمه نخست سال‌ جاری حدود ۱۸۰۰ برگ جریمه برای رانندگان بی‌ملاحظه‌ای که خودروی خود را در جای پارک معلولین و جانبازان پارک کرده بودند، صادر شده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از رانندگان خواست که به هیچ عنوان در جای پارک مخصوص جانبازان و معلولان پارک نکنند. همچنین به علائم راهنمایی و رانندگی ویژه معلولان نظیر تابلوی محل عبور ناشنوایان و ... نیز توجه داشته باشند.