جان باختن ۶۵۹ نفر در حوادث رانندگی خوزستان و افزایش ۷/۳ درصد تلفات جاده‌ای

جان باختن ۶۵۹ نفر در حوادث رانندگی خوزستان و افزایش ۷/۳ درصد تلفات جاده‌ای

مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان گفت: ۶۵۹ نفر در ۹ ماه نخست امسال در حوادث رانندگی در مناطق درون و برون شهری خوزستان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷/۳ درصد افزایش دارد.

به گفته سیدفرزاد حسینی  از این تعداد فوتی ۵۵۶ مرد و ۱۰۳ زن بودند.

او  تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در ۹ ماه نخست پارسال در خوزستان را  ۶۱۴ نفر عنوان کرد که نشان دهنده افزایش تلفات ۴۵ نفری در ۹ ماه امسال است.

 مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان می‌گوید: در ۹ ماه امسال تعداد ۱۲ هزار و ۱۳۲ نفر به دلیل صدمه ناشی از حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی خوزستان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۰هزار و ۷۱۱ نفر بود ۱۳/۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مقام مسئول  بیان کرد:  از کل مراجعان صدمه دیده ناشی از تصادفات رانندگی در ۹ ماه امسال تعداد ۲ هزار و ۹۴۴ نفر زن و ۹ هزار و ۱۸۸ نفر مرد بودند.

شدیدترین تصادف رانندگی امسال در خوزستان در دی گذشته در جاده اهواز - خرمشهر بود که براثر برخورد ۵ دستگاه خودرو ۱۰ نفر فوت کردند.

جاده بهبهان - رامهرمز نیز در همین ماه شاهد تصادف زنجیره‌ای ۴۹ دستگاه خودرو بود که در جریان آن نیز پنج نفر جان باختند و ده‌ها نفر مصدوم شدند.

بنا به اعلام رئیس پلیس راه خوزستان دلیل وقوع بیشتر تصادفات رانندگی بی احتیاطی، توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی، واژگونی ناشی از سبقت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه، نبود دید کافی ناشی از مه آلودگی و شتاب زدگی بوده است.