جاعل کلاهبردار در شیراز دستگیر شد

جاعل کلاهبردار در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری فردی که با ادعای نفوذ در ادارات و سازمان های دولتی، مبالغی وجه نقد و سکه طلا از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی از طریق اینستاگرام با آنها آشنا و با ادعای نفوذ در ادارات، اقدام به اخذ مبالغی جهت انجام کار آنها کرده است و پس از مدتی جوابگوی آنها نبوده و از آنها کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام اقدامات فنی، علمی و اطلاعاتی و بررسی اظهارت شکات موفق شدند محل اختفای متهم را در یکی از محله های شهر شیراز شناسایی و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

حبیبی بیان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی صورت گرفته لب به اعتراف گشود و مشخص شد با جلب اعتماد سه نفر از شهروندان اقدام به کلاهبرداری و اخذ چهار عدد سکه و مبلغ 500 میلیون ریال از آنها کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه متهم که دارای 4 فقره سابقه کیفری می باشد پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی جایی مطمئن برای ایجاد ارتباط و بیان مشکلات شخصی و اعتماد به دیگران نیست و می بایست شهروندان فریب افراد ناشناس را نخورند و مشکلات و موانع کارهای اداری خود را از مسیر درست و قانونی پیگیری کنند.