جا به جایی وسایل منزل و اسباب کشی در خوی ممنوع است

روند امداد رسانی در بستری بسیار آرام در حال انجام است

جا به جایی وسایل منزل و اسباب کشی در خوی ممنوع است
اقدامات لازم برای تامین امنیت صورت گرفته است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: تا اطلاع ثانوی هیچ کسی اجازه جابجایی وسایل منزل و اسباب کشی در شهرستان خوی بدون مجوز کلانتری محل را ندارد.

سردار رحیم جهانبخش افزود: در بحث مراقبت و حفاظت از منازلی که به واسطه زلزله شب گذشته تخلیه شده و یا دیوارهای آن ترک خورده و اهالی آنها در کمپ‌ها ساکن شده‌اند، اقدامات لازم برای تامین امنیت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در توزیع اقلام زیستی، محل دپو و مسیرهای تردد محموله‌های زیستی با پوشش‌های امنیتی و تحت اسکورت یگان ویژه انتظامی خوی و همچنین ماموران انتظامی اعزامی از شهرهای چالدران، سلماس و چایپاره انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: همکاران ما از همان ساعات اولیه وقوع زلزله در آماده باش ۱۰۰ درصد بوده و در محل‌ها و یگان‌های مربوطه حضور دارند و سه گروهان از یگان ویژه پلیس استان نیز مامور شد تا نظارت کنند امکانات لازم در بخش امداد رسانی به مردم تحویل داده شود.

سردار جهانبخش ادامه داد: همچنین یک دستگاه پخت نان سیار نیز از سوی پلیس استان برای تهیه و توزیع نان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه به لحاظ امنیتی هیچ مشکلی در شهرستان خونی نداریم، یادآور شد: مردم از آستانه تحمل بالایی برخوردارند و در حال حاضر روند امداد رسانی در بستری بسیار آرام در حال انجام است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس شد و باعث نگرانی مردم گردید.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد.

استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین آمار مصدومان زلزله ۵.۹ ریشتری رخ داده در شهرستان خوی گفت: این حادثه تاکنون ۸۱۶ مصدوم و سه نفر فوتی داشته است.

به گفته محمدصادق معتمدیان، ۶۰ نفر از مصدومان در بیمارستان این شهرستان بستری و ۶۴ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.