ثبت ۳۲ بستری و ۲ فوتی کرونا در فارس

ثبت ۳۲ بستری و ۲ فوتی کرونا در فارس

براساس آخرین گزارش آماری از وضعیت شیوع کرونا در فارس و علیرغم تداوم سیر نزولی موارد ابتلا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ مورد بستری و ۲ مورد فوتی جدید کرونا در این استان ثبت شده است.

برپایه گزارش آماری اعلامی از سوی علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح شنبه ۲۶ شهریور، ۶۵۸ هزار و ۵۸۵ بیمار مبتلا به کرونا با انجام دو میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۴۶ تست تشخیصی در فارس شناسایی شده است.

برابر این گزارش، با بستری ۳۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۶۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۹ هزار و ۷۵۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۰۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۳ هزار و ۴۷۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۶۱۱ دُز نوبت سوم و ۱۲۸ هزار و ۹۹۴ دُز یادآور واکسن بوده است.