ثبت چهلمین روز بدون فوتی کرونا برای فارس

ثبت چهلمین روز بدون فوتی کرونا برای فارس

براساس آخرین آمار از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس، طی چهل روز گذشته هیچ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ویروس و عوارض این بیماری در استان گزارش و ثبت نشده است.

برپایه آخرین آمار اعلامی علوم پزشکی شیراز در خصوص وضعیت شیوع کرونا در فارس، تا صبح چهارشنبه اول تیرماه، ۶۲۹ هزار و ۲۳۰ مورد مثبت ابتلا به کرونا با انجام ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۵۸۲ تست تشخیصی اعم از مولکولی و سریع، در استان فارس شناسایی شده است.

این گزارش از وضعیت شیوع کرونا در فارس حاکیست که تا امروز ۶۲۱ هزار نفر از مبتلایان به کروناویروس که تست آنان مثبت شده بود، درمان شده و بهبود یافته‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری شده‌اند و خوشبختانه هیچ موردی از فوت براثر ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

برابر این اطلاعات آماری، هم اینک ۱۰۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در فارس بستری هستند که ۱۰ نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

این گزارش حاکیست که تعداد فوت شدگان از کرونا در استان فارس همچنان روی عدد ۸ هزار و ۳۶ نفر، ثابت مانده است.

براساس این گزارش آماری، تاصبح امروز ۸ میلیون و ۹۲ هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه علوم پزشکی شیراز تزریق شده که شامل ۳ میلیون ۴۲۰ هزار و ۳۹۷ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۸۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۲۲۳ دُز نوبت سوم بوده است.