ثبت تخلفات جاده‌ای فارس با ۱۷۶ دوربین

ثبت تخلفات جاده‌ای فارس با ۱۷۶ دوربین

امنیت جاده‌های فارس با ۱۷۶ دوربین ثبت تخلف و ۲۰ دوربین نظارتی، تامین می‌شود. مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: امسال برای افزایش ایمنی در جاده‌های فارس، ۱۷۶ دوربین تخلفات سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط را ثبت می‌کنند.
حمید احمدی با بیان این که ۲۰ دوربین نظارتی نیز در نقاط پرترافیک و دارای شرایط ویژه آب و هوایی استان مستقر است افزود: این دوربین‌ها پایش آب و هوا و شرایط جاده را ثبت می‌کنند تا در صورت لزوم، به رانندگان در این مسیر‌ها خدمات دهی شود.
وی گفت: ۱۲۹ سامانه تردد شمار نیز در جاده‌های فارس فعال است که تردد خودرو‌ها با آن‌ها کنترل و مشکلات احتمالی به خدمات رسانی جاده‌ای اطلاع رسانی می‌شود.
به گفته مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس، امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ترافیک خودرو‌ها در جاده‌های فارس نسبت به پارسال ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد، همچنین در ۷ روز گذشته نسبت به مدت مشابه ۴ سال گذشته، تردد خودرو‌ها در جاده‌های استان فارس ۱۴ درصد افزایش یافته است.
احمدی بیان کرد: ترافیک خودرو‌ها در همه جاده‌های استان حداقل ۲۰ درصد افزایش دارد که در جاده‌های گچساران- نورآباد ۲۴، بوشهر- کازرون ۳۰، جم- فیروزآباد ۲۲، بندرعباس- داراب ۲۸، بندرعباس- لار ۶۵ و سیرجان- نی ریز ۴۰ درصد افزایش ترافیک را شاهد هستیم.
استان فارس، شاه راه ارتباطی جنوب به مرکز کشور است که ۲۲ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد.