تعویض خاص تیته: همه باید جام جهانی را تجربه کنند

تعویض خاص تیته: همه باید جام جهانی را تجربه کنند

در بازی امشب برزیل و کره جنوبی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر خبری از شگفتی‌سازی‌ای که به خصوص از تیم‌های شرق آسیا در این دوره انتظار می‌رفت نبود و برزیل با یک بازی مقتدرانه موفق شد برتری خود را به حریف آسیایی تحمیل کند.

برزیل تا دقیقه 36 چهار بار دروازه کره‌ای‌ها را باز کرد تا نیمه اول را با برتری 4-0 به پایان ببرد. در نیمه دوم برزیلی‌ها که از پیروزی‌شان مطمئن بودند دیگر نیازی به حملات پردامنه روی دروازه کره احساس نمی‌کردند. کره در دقیقه 76 موفق شد با یک شوت از راه دور یکی از گلها را جبران کند.

تیته، سرمربی سلسائو، در دقایق بعدی تعویض جالبی انجام داد. به دستور او در دقیقه 80 ویورتون، دروازه‌بان پالمیراس، که سنگربان سوم سلسائو است به جای آلیسون وارد زمین شد. به نظر می‌رسد تیته برای این تعویض هدفی فنی نداشت بلکه می‌خواست تنها بازیکن حاضر در تیمش که احتمال داشت در جام جهانی قطر به میدان نرود را در این دقایق به زمین بفرستد.

ویورتون 34ساله بر خلاف دیگر ستاره‌های ملی‌پوش برزیلی سابقه بازی در اروپا را ندارد و کل دوران فوتبالی خود را در باشگاه‌های برزیلی از قبیل بوتافوگو، پورتوگوئزا، اتلتیکو پاراننزه و پالمیراس سپری کرده است. او از سال 2018 تا کنون حفاظت از دروازه پالمیراس را به عهده دارد.

این اولین حضور ویورتون در تاریخ جامهای جهانی بود. او البته در رقابتهای انتخابی جام جهانی قطر پنج بار درون دروازه برزیل ایستاده بود و چهار کلین شیت به نام خود ثبت کرد.

بیشتر بخوانید

برزیل خط و نشان کشید، کره‌جنوبی حذف شد