تیرهایی از جنس عشق

مصاحبه اختصاصی «خبرنیوز» با دو بانوی فعال در رشته تیراندازی

تیرهایی از جنس عشق

علی جمشیدپور - خبرنیوز/ در نگاه اول تیراندازی با اسلحه، رشته ای پرخرج به نظر نمی آید. اما با کمی شناخت بیشتر از این رشته می بینیم که تجهیزات حرف اول را در موفقیت ورزشکاران فعال در این زمینه ایفا می کند.

فائزه قربان نژاد و لیلا حقیقت، عضو تیم تیراندازی فارس هستند که در گفت و گویی اختصاصی با «خبرنیوز» از شرایط این رشته صحبت کردند.

عضو تیم تیراندازی فارس در رابطه با نحوه آشناییش با این رشته بیان کرد: وقتی در المپیک 2012 لندن هنرنمایی خانم احمدی را در رشته تیراندازی دیدم به این ورزش علاقمند شدم و در ابتدا به صورت آماتور و سپس از سال 1396 به صورت حرفه ای فعالیتم را آغاز کردم.

فائزه قربان نژاد با اشاره به این موضوع که در سال های ابتدایی فعالیتش، تیراندازی فارس از نظر امکانات در شرایط مطلوبی به سر نمی برد اظهار داشت: حدود 8 سال پیش که من به این رشته ورود کردم گذشته از کمبود امکانات، مسابقاتی نیز در سطح استان برگزار نمی شد. لذا هر تیرانداز برای پیشرفت می بایست با هزینه شخصی و شرکت در مسابقات استان های دیگر به اهدافش دست پیدا کند.

وی ادامه داد: اما از سال گذشته و با آغاز به کار هیات جدید، به یکباره شرایط متفاوت شد و با حضور مربیان در جلسات تمرینی تیراندازان و تعدد مسابقات، انگیزه ای مضاعف برای ورزشکاران این رشته مهیا شد که مایه مباهات برای تیراندازی فارس بود.

قربان نژاد از کسب مقام برای اولین بار در مسابقات لیگ کشور گفت و افزود: به لطف مسئولین هیات استان و حمایت های آن ها در لیگ کشوری شرکت کردیم و برای اولین بار موفق به کسب مقام شدیم که این موضوع نیز نکته مثبت دیگری در کارنامه هیات تیراندازی فارس در این چند ساله است.

عضو تیم تیراندازی فارس کمبود تجهیزات و وسایل مورد نیاز تیراندازی را از عمده مشکلات این رشته عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه رشته ورزشی تیراندازی تجهیزات محور است لذا تأمین وسایل و لوازم مورد نیاز در این رشته مهمترین اولویت است. البته با کمک های هیات تا اندازه ای می توانیم با این مشکل کنار بیاییم اما با رشد روز به روز قیمت دلار و تجهیزاتی که بالاجبار برای پیشرفت باید جنس خارجی آن را خریداری کنیم همچنان درگیر مسایل و مشکلات مالی هستیم.

وی گفت: به طور مثال ساچمه که جزو اقلام مصرفی است و برای هر جلسه تمرین به طور متوسط باید بین 100 تا 150 ساچمه استفاده کنیم، تا هم اکنون که این گفت و گو انجام می شود و فارق از تورم افسار گسیخته این روزها، یک بسته ساچمه 500 عددی حدود 800 هزار تومان برای ما هزینه دارد.

قربان نژاد در پایان با تشکر از تمامی کسانی که برای اعتلای تیراندازی فارس تلاش می کنند، گفت: هیات به نوبه خود و در حد بضاعتش از ما حمایت کرده است و می طلبد که اندکی هم از جانب اداره ورزش و جوانان و فدراسیون تیراندازی مساعدت هایی صورت پذیرد تا به لطف خدا زمینه برای شکوفایی و موفقیت ورزشکاران علاقمند و مستعد بیش از پیش فراهم شود.

قهرمان رشته تپانچه فارس با بیان اینکه علاقه می تواند سرعت پیشرفت را چند برابر کند گفت: در هر زمینه ای که فعالیت می کنید اگر به آن علاقه داشته باشید قطعا موفق خواهید شد. من با اینکه دیر به رشته تیراندازی روی آورده ام اما به دلیل پیشرفت چشمگیری که داشتم موفق شدم در همان سال اول با بالا ترین رکورد در استان فارس برای مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شوم.

لیلا حقیقت که ساکن ارسنجان است ضمن انتقاد از مسئولین این شهرستان ابراز داشت: به دلیل مشکلاتی که با یکی از ورزشکاران داشتم، به دلایل نامشخص سه سال و نیم است که حق ورود به سالن تیراندازی ارسنجان را ندارم و تنها می توانم در خانه تمرین کنم. البته آقای مهدی زاده رییس وقت هیات تیراندازی فارس در تلاش است تا بتواند این مشکل را رفع و شرایط مناسبی را برای پیشرفت من فراهم کند.

وی در پایان با تشکر از هیات تیراندازی فارس و آرزوی موفقیت برای تمامی تیراندازان استان خاطر نشان کرد: در این دوره که به سختی می‌توان مایحتاج زندگی را فراهم کرد، کسی که به ورزش روی می آورد به معنای آن است که عاشق ورزش است و شایسته است که مسئولین از این افراد به طور شایسته و بایسته ای حمایت کنند و با تشویق آن ها انگیزه دو چندانی برای ادامه مسیر افتخارآفرینی به ورزشکاران بدهند. لذا امیدوارم روزی را شاهد باشم که تمامی ورزشکاران کشورم از حمایت متولیان ورزش رضایت کامل را داشته باشند.